Moedermelk in hars

Alle vragen over gereedschap en technieken die je nergens anders kwijt kunt
Gebruikersavatar
Kom net kijken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: dinsdag 12-02-2019, 12:04
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Zwolle

Re: Moedermelk in hars

Bericht door Kom net kijken »

Dank je wel! :thx: :thx: :thx: dan stop ik gewoon bij een mooie kleur wit. Er verandert zeken niets in de structuur zolang het nog vloeibaar is, hè? Maar met gokken komen we er ook wel. :lol: nu heb je me tenminste de fout van een scheutje bespaard en begin ik met druppeltjes! ;)^ :lachen:
Ja, dat klopt. Harsen verkleuren ook makkelijk, hoorde ik. Ik ben er nog te kort mee aa ln het spelen, maar het is heeeeeel leuk om te doen, ook zonder melk erin.

Je verhaal herken ik wel, over dat verdunnen en het geheim houden van de bestanddelen. Ik ben daarom extra benieuwd naar hoe het gaat met de ongeconserveerde moedermelkpoeder sieraden. Eens kijken of die poeders überhaupt nodig zijn.

En ik wil ook zeker proberen om in gedeeltelijk verharde epoxy hier en daar een druppeltje moedermelk te spuiten en dan aftoppen met een laagje blauwe epoxy. Hopelijk geeft dat een soort sterrenhemel effect... :phew: we zullen zien of dat teveel hooi op m’n vork is...

Ontzwellend bedankt voor het meedenken en je tips en adviezen!!! :thx: :thx: :thx:
swartsel
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 09-09-2023, 21:44
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: Moedermelk in hars

Bericht door swartsel »

hey! Ik zat mee te lezen en ben inmiddels ook zelf aan de slag gegaan. Toch moeilijker dan ik dacht. Spuit je de melk onder de hars, met de naald van de spuit?
en heeft iemand ook ervaring met het verwerken van (baby)haar in een hartjesvorm? Ben benieuwd hoe je dit in vorm houdt voor het uitharden onder de lamp.
Gebruikersavatar
Kom net kijken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: dinsdag 12-02-2019, 12:04
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Zwolle

Re: Moedermelk in hars

Bericht door Kom net kijken »

Hoi, ik heb het niet met vloeibaar aangedurfd. Ik heb de melk eerst tot poeder gemaakt, een lading geconserveerd met azijn, NIET INADEMEN!!! En een lading met wijnsteenpoeder geconserveerd. Ik heb daarna een klein laagje transparante epoxy in het zetkastje gedaan en laten drogen, ook tegen de randen op. Ik heb twee componenten, dus een etmaal laten drogen. Daarna het poeder vijzelen en mengen met weer een beetje transparante epoxy. Zetkastje vullen, maar zo vol dat je er, als alles weer droog is, nog een laagje transparante epoxy erop kunnen doen om af te dekken. Mijn zus wilde er nog drie sterretjes in, voor drie miskramen. Dit kon mooi in het transparante laagje. Ik probeer er straks wel een foto van te posten. Heb ook een feutusje uitgespaard in het zetkastje. Ben er best trots op! :schaam:
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6095
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Moedermelk in hars

Bericht door Erika »

Ik heb op Facebook filmpje, tekst en experimenten gezet betreft moedermelk
Mooiste en makkelijkste en snelste en puurste is gewoon direct in de hars. He kan echt
https://www.facebook.com/groups/4306325 ... 8436277985
Hopelijk werkt het, anders even lid worden :)

Als je ervoorzorgt dat je goed mengt, meer dan een drupje is niet nodig , dan komt er geen zuurstof meer bij dus kan het niet oxideren aka rotten

Afbeelding Bal links melk direct in hars , met extra transparante beschermlaag, deze bol glanst
Bal midden boven melk direct in hars, zonder extra transparante laag, deze bol is mat
Beiden zweven al 18 maanden door werkplaatst , gaan geregeld even trilbad , droog ze niet super goed af etc. Dus gaat goed
De andere 3 zijn van poeder, de een wat grover dan de ander (langer vijzelen) . rechtsboven is een laag transparant, met daartussen het poeder als wolkje en weer laagje transparant, je kan spelen voor verschillende effect
Ik vind persoonlijk diret met melk in hars mooier van kleur en ook minder 'vervuilde' dna (maar dat is een gevoel)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie