Ets vraagje

Alle vragen over gereedschap en technieken die je nergens anders kwijt kunt
Plaats reactie
jesen1990
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 11-05-2023, 14:18
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Ets vraagje

Bericht door jesen1990 »

Ik heb een vraag over etsen in zilver.

Ik heb vast wel ergens staan wat het beste recept is om zilver te etsen en saltpeterzuur moet ik ook vast ergens kunnen krijgn.

Maar mijn vraag is: ik wil een stuk tekst op een plaat maken, maar graveren van letters is pittig, zeker zonder lindsey hehe, zeker als het toch een aantal regels moeten zijn.
Nu had ik bedacht; ik type het stuk in een leuk lettertype, spiegel het en print het uit op de lasergraveermachine en dan plak ik het met aceton op zilver.

zou dit te etsen zijn of hebben jullie ook geen idee?


(Ik heb een idee voor mn pleegnichtje, lang verhaal, maar in het kort moet dit haar 'geboorte kado' zijn. Opdat ze ook een tastbaar bewwijs heeft dat ze bij ons hoort. Ik heb een sprookje in mn hoofd van een koningspaar...dat een gouden hartje vinden en dat gouden hartje hoort haar toe.
Wil ik dus een hart van zilver maken daarin de tekst schrijven/etsen en dan vergulden......gouden hart he. Dat dan ingelijst, want dan kan ze het meenemen en niet verliezen/slopen etc.
Tis nl een schatje maar een mooi sieraad zal niets zijn die is heeeeeeeeeeeel snel weg, verdwenen of gewon kapot)
Gebruikersavatar
Evert J@n
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 154
Lid geworden op: maandag 30-01-2012, 21:56
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Zwolle

Re: Ets vraagje

Bericht door Evert J@n »

Leuk idee, maar eerlijk gezegd lijkt het mij slimmer om veel werk aan het object te besteden, en het te laten graveren bij iemand die daar de juiste tools voor heeft. BV iemand die sportbekers graveert of een juwelier. Dan wordt het mooier, en je loopt geen risico. Suc6
Plaats reactie