Graveer slijper home made

Alle vragen over gereedschap en technieken die je nergens anders kwijt kunt
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Graveer slijper home mad

Bericht door peterspanje »

Hi Cees, ik zou wel bestellen via aliexpress (consumenten Alibaba website) je betaald pas als je het ontvangen hebt en tevreden bent over het product, Alibaba geeft pas het geld aan het bedrijf NA jouw bevestiging.

Ik gebruik mijn nieuwe speeltje alleen voor graveer stekers, aan stenen polijsten begin ik niet voorlopig, heb nou al moeite om voldoende tijd vrij te maken.

De diamant pasta heb ik besteld bij hetbbedrjf PCP engraving, Sam Sun ook via aliexpress, als je minimaal 5 tubetjes besteld krijg je 50% korting, dus ik betaal 1,40 per 5 gram inclusieve verzendkosten.

Tot nu toe alleen uitstekende ervaringen gehad met aliexpress, nadeel is dat als je gratis verzenden wilt het tot 6, 7 weken kan duren, maar goed de prijzen zijn dan ook fantastisch, en als je haast hebt kan je het ook altijd via een koerier service laten bezorgen in een paar dagen
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Graveer slijper home mad

Bericht door @tjuh »

brasser schreef:Hi Cees, ik zou wel bestellen via aliexpress (consumenten Alibaba website) je betaald pas als je het ontvangen hebt en tevreden bent over het product, Alibaba geeft pas het geld aan het bedrijf NA jouw bevestiging.
dit geldt volgens mij alleen voor de betalingen per creditcard (deze bedragen worden gereserveerd op je kaart), niet per ideal (achteraf betalen).
je hebt wel altijd de kans om je geld (deels) terug te krijgen aangezien de verkoper niet direct betaald wordt maar pas na een x aantal maanden of na jouw reactie van aankomst/goedkeuring.
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Graveer slijper home made

Bericht door peterspanje »

Tjuh heeft gelijk.... Denk ik, ik betaal via Paypal, wat gelinkt is aan mijn creditcard
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Graveer slijper home made

Bericht door Willem Parel »

brasser schreef:Tjuh heeft gelijk.... Denk ik, ik betaal via Paypal, wat gelinkt is aan mijn creditcard
Maar bovendien heb je via PayPal ook weer extra zekerheid, trouwens ok als je via Ebay koopt heb je aardige dekking.
Ik heb al een paar keer zonder problemen geld teruggestort gekregen omdat iets niet aangekomen was.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Graveer slijper home made

Bericht door Cees »

Hi Brasser ik bedoel te zeggen of ik nou stenen slijp of staal dat maakt niet zo veel uit in de te gebruiken materialen voor het slijpen.

Stenen zijn wat kieskeuriger, maar wat dacht je bijvoorbeeld van hematiet 90 % ijzer.

Polijsten kan ook zoals ik al schreef mijns inziens ook op een koperen schijf, die zal aanmerkelijk goedkoper zijn dan die keramische
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Graveer slijper home made

Bericht door peterspanje »

Ik ga het eens proberen met een koperen schijf, heb toch een beetje een mentaal blok om bijna 200 euro te besteden aan een stukje porselein :tandpasta:
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Graveer slijper home made

Bericht door Cees »

Zelf vond ik die schijfjes ook wel wat aan de dure kant. En werkt het niet dan kan je die altijd nog bestellen toch. Plaatje koper zal je de kop niet kosten b;)
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Graveer slijper home made

Bericht door peterspanje »

cees, als je alleen de fijnste diamand pasta wil bestellen, dan moet je hier kijken

http://nl.aliexpress.com/item/Free-Ship ... 05f50465cb
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Graveer slijper home made

Bericht door Cees »

Tnx Brasser ik heb de link onder mijn favorieten opgeslagen
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Graveer slijper home made

Bericht door peterspanje »

Vorige week diamant pasta ontvangen uit China, snelle levering, goed spul, gelijk wat meer besteld, zie foto. Je snapt niet hoe ze het kunnen doen, voor die prijzen!

By the way, Willem, dat idee om een cd schijfje te gebruiken werkt prima! En een stuk goedkoper als zo'n keramische schijf, bovendien ik heb bergen oude CD s van de week moest Deep Purple er aan geloven b:D
Bijlagen
image.png
Plaats reactie