GRS gravermax van Ali Expres

Alle vragen over gereedschap en technieken die je nergens anders kwijt kunt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

GRS gravermax van Ali Expres

Bericht door radiorobbie »

Zat eens bij Ali expres te kijken naar gereedschappen, graveerkogel voor 48 euro XX) XX)
Maar ook de gravermax van GRS helemaal compleet voor 103,97, kan het bijna niet geloven.
Heeft iemand hier ervaring mee??

Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum
Gebruikersavatar
ErwinG
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: vrijdag 19-12-2014, 21:02
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Almere
Contacteer:

Re: GRS gravermax van Ali Expres

Bericht door ErwinG »

Mijn ervaring met Aliexpress is, dat je meestal schrikt van de 'shipping' kosten voor zwaar gereedschap. Verder is de qualiteit meestal niet zo heel hoog. Dat gezegd hebbende; voor mij is deze hoog genoeg en weegt het prijsvoordeel hier ruimschoots tegenop!
Afbeelding
Abo
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 778
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 10:22
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: GRS gravermax van Ali Expres

Bericht door Abo »

Klopt ook Erwin en zeker voor de gravermax maarrrrrrr beeld je niet in dat je dezelfde apparatuur (lees kwaliteit) krijgt voor je geld.
De Chinese uitvoering heeft toch wel verschillen die kunnen tellen. Met wat verstand van die dingen zijn die wel goed aan te passen.
Kijk daarvoor maar eens op youtube hoe je zo'n "goedkopere" versie eenvoudig kunt verbeteren.

https://www.youtube.com/watch?v=wqYKtlJ-cc4
Laatst gewijzigd door Abo op donderdag 29-12-2016, 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

Re: GRS gravermax van Ali Expres

Bericht door radiorobbie »

Doe het al 40 jaar zonder, maar was best nieuwsgierig hoe het zou werken. Moet zeggen de echte zou ik voor het geld nooit kopen, omdat het volgens mij niet veel toevoegt. Maar voor het geld leek me dit wel een uitdaging. Doe het maar niet want het ziet er van binnen echt als een knaken apparaat uit :oops: .
bedankt voor de reacties.

Fijne jaarwisseling,

Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: GRS gravermax van Ali Expres

Bericht door Willem Parel »

Geloof me, de "Gravermax van GRS" op Alibaba is beslist geen GRS maar een fake tool.
Toevallig las ik deze week op Sam Alfano's forum dat iemand toch tegen alle adviezen in zo'n ding had gekocht.
Hij was nog zo eerlijk op te komen biechten dat het uiteindelijk toch een miskoop bleek te zijn.
Uiterlijk zijn ze bijna niet te onderscheiden, maar inwendig lekten alle aansluitingen zoveel lucht dat het apparaat nauwelijks werkte.
Advies is dus, niet kopen, eventueel sparen voor en echte GRS ( beter nog een Lindsay natuurlijk!!!!) of wachten op een mooi tweedehandsje.....
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Plaats reactie