Gravograph

Alle vragen over gereedschap en technieken die je nergens anders kwijt kunt
Plaats reactie
lucebert
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zaterdag 03-06-2017, 12:12
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Gent
Contacteer:

Gravograph

Bericht door lucebert »

Hoi,

Ik heb de ringgraveerder en de plaatgraveerder van Gravograph. Zijn er soms forumleden die hiervoor de user manual hebben? Vooral de machine om vlak te graveren! Want de instellingen om het eindresultaat voorspelbaar te maken mis ik. Dat gaat dan over de grote van de letters en de mate van schuinte dat je varieert door instellingen van de verschuifbare onderdelen. Nu moet ik gewoon een testje schrijven om te weten wat het zal worden.
Dank jullie wel!
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gravograph

Bericht door Herman »

ik heb wel eens gehoord dat op het internet soms heel interessante handleidingen te vinden zijn , je moet wel zoeken .
succes herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Gravograph

Bericht door Cees »

Er zijn zeer zeker YouTube filmpjes van
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Gravograph

Bericht door Erika »

je moet alle verkleiningen altijd op hetzelfde zetten is mij geleerd op school en dat zijn denk 3 punten bij je gravograph, bij mijn txl wel.
Het is een pantograaf, dus als je een van de verkleiningen anders zet krijg je ander schuintes van letters enzo. 3 keer verkleinen bij de een betekend de andere twee ook instellen op 3

Dan kun je nog het klemdeel verschuiven en draaien zodat je schuin ergens op gaat
Dat met je drukker kijken of je mooi uitkomt, mooi in het midden staat, goede schuinte etc. En dan controleren of je echt alles heb geklemd en vastgezet en nog een keer en voor zekerheid nog een keer checken :)... en dan graveren maar.

Ik dacht we het eerste basisjaar vakschool nog theorie hier over hebben gehad,
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
lucebert
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zaterdag 03-06-2017, 12:12
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Gent
Contacteer:

Re: Gravograph

Bericht door lucebert »

Ik was lang niet meer online. Sorry voor de late reactie.
Het zelf "callibreren" dmv een test was ik idd al opgekomen. Ik heb er ondertussen al wat mooie dingen mee gedaan. Het lukt vrij goed.
Dank voor jullie reacties.
Plaats reactie