Lasergraveer machines

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
FlowerofSoul
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 18-08-2022, 10:49
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Lasergraveer machines

Bericht door FlowerofSoul »

Hey Allemaal,

Ik ben opzoek naar een laser graveermachine waarmee ik in goud en zilver plaat kan graveren/snijden. In diktes 0,8 tot 1 mm.
En eventueel ringen aan de binnenkant en buitenkant kan graveren.

Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die goede ervaringen hebben met apparatuur of leveranciers want er is nogal wat te vinden en ook in prijs kwaliteit verschillen.

Ik hoor graag als jullie adresjes weten waar ik meer info erover kan vinden.

Zelf ben ik al wel bekend met de lasers van Gravotech....

Dank je wel
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 391
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Lasergraveer machines

Bericht door Sinterklaas »

Ik weet van enkele goudsmeden die op aliexpress een graveerlaser (fiber) hebben gekocht en er tevreden mee zijn. Maar ik heb geen idee welke ze hebben gekocht.

Siro-lasertec is ook een heel goed merk wbt lasers. Maar niet goedkoop. Gravograph zal ook niet goedkoop zijn.
Drijfhout verkoopt Orotig lasers die hebben ook een graveerlaser in het assortiment.

Ik zou zelf een graveerlaser kunnen testen voor de aankoop. De software en het gebruiksgemak daarvan is namelijk ook belangrijk voor een goede werkervaring.
FlowerofSoul
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 18-08-2022, 10:49
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: Lasergraveer machines

Bericht door FlowerofSoul »

@Sinterklaas dank je wel voor je tips en ik ga het zeker goed uitzoeken want wat je zegt. Het liefst ga je bij het apparaat kijken hoe de gebruikswerking is.

groeten Jasper
Plaats reactie