Polijst handschoenen, geen vieze handen meer

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

goldenwonder schreef:Ik was altijd erg tegen handschoenen en leren vingerhulsjes tijdens het polijsten. Tot afgelopen week Michael van Cookson Drijfhout bij mij langs kwam. Hij had handschoenen in de collectie. Ik moest al lachen en vertelde dat ik ze niet gebruikte. Waarop hij zei: en wel je handen wassen met water zeep en ammonia uit je trilbad? En eens in de 2 maanden ben je een slang omdat je vervelt? Tja....laat maar een paar setjes komen. TOP !!! PU-flex, dunne handschoenen, binnenzijde licht "gerubberd". Geen naad in de vingers, goede grip. Kosten 2,- euries excl. BTW per paar. Dezelfde liggen bij Intratuin voor 10,= vette euries !!! Gewoon proberen, je valt er geen buil aan.
Afbeelding
hehe met die tip begon trouwns dit topic \:D/ :-$

En ik weet niet hoe duur ze zijn bij tuincentrum
Laatst gewijzigd door Erika op donderdag 14-07-2011, 9:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Karin13
Actief lid
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: donderdag 29-07-2010, 18:38
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Karin13 »

Ik hoorde over montagehandschoenen die worden gebruikt in autoschadebedrijf.
Misschien is dit wat.
http://coenwerkhandschoen.nl/montagehan ... choen.html

Of deze.
http://www.werkhandschoenenconcurrent.n ... -p-53.html
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

Bericht door radiorobbie »

Ik krijg kippevel als ik die handschoenen zie.

Het polijsten van groot zilver deed ik altijd met handschoen, niet omdat ik bang ben voor vieze vingers maar het houd de warmte goed tegen.

Tot ik in januari met het polijsten van een lepel mijn handschoen vastgreep aan de doorn van mijn polijster, met als gevolg dat mijn wijsvinger tot op het bot vastzat.
Ik moest toen de machine nog uitzetten en terugdraaien om mij hevig bloedende vinger los te krijgen.
Gelukkig is de eerste hulp bij mij om de hoek.
Ik deed dit al 39 jaar zo, het heeft drie maanden geduurt voor mijn vinger weer redelijk de oude was en ik kan hem nog steeds niet helemaal buigen.
Jullie begrijpen dat ik geen handschoenen meer gebruik.

Kijk uit met het gebruik van handschoenen, zaag een stuk van de doorn van de polijster, vijl hem bol, dit maakt het minder gevaarlijk.

Groet Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum
Gebruikersavatar
goldenwonder
Actief lid
Actief lid
Berichten: 417
Lid geworden op: dinsdag 27-11-2007, 13:15
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door goldenwonder »

De Drijfhout handschoenen kosten dus 2,= euro per paartje. Dezelfde liggen ook bij Intratuin voor krap 10,= euro per paar, want daar zijn het speciale tuinhandschoenen. Tel uit je winst. Bel Michael en hij komt ze bij je brengen als hij in de buurt is 8)
Orotig laser solderingen, gecompliceerde juwelenmontages en zetwerk
Gebruikersavatar
goldenwonder
Actief lid
Actief lid
Berichten: 417
Lid geworden op: dinsdag 27-11-2007, 13:15
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door goldenwonder »

Rob, inderdaad de top van je spindel een halve cm inkorten en rond en bol maken. Heb ik ook gedaan en dat vermindert de kans op grijpen.

Willem, Ari, Doekoeman, Freddy, Daniel en Tijmen hebben een setje gehad om uit te proberen. Misschien kunnen zij hun testresultaten delen
Orotig laser solderingen, gecompliceerde juwelenmontages en zetwerk
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Die van bijou ga je vrij snel doorheen met polijsten.
Met eenzelfde soort door mn zwager besteld voor zijn werk (loodgieteren, dakdekken etc) zijn iets steviger maar gingen ook door en ik blijf het toch anders aan vinden voelen :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

goldenwonder schreef:

Willem, Ari, Doekoeman, Freddy, Daniel en Tijmen hebben een setje gehad om uit te proberen. Misschien kunnen zij hun testresultaten delen
Ik gebruik die van Bijou nu regelmatig en mijn rechterhandschoen is vrij snel doorgesleten omdat ik rechtshandig ben.
Daarom zoek ik nu een linkshandige collega dan kunnen we de goede ruilen :mrgreen:
Ik gebruik ook schijven en die weten er wel raad mee als je ze even raakt.
Ook ik ben ontzettend bang voor het grijpen van de spindel, daarom wilde ik er eerst ook helemaal niks van weten.
Ook nu pakt de vingerbuf (voor de binnenkant van ringen) mijn handschoen nog wel eens in de palm. #-o
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

Bericht door radiorobbie »

Het gevaar schuild in langdurig polijsten.
Ik was een setje van 6 couverts aan het polijsten even ietsje te hard gedrukt uitgeschoten en vast................................

Grt. Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum
Gebruikersavatar
doekoeman
Actief lid
Actief lid
Berichten: 330
Lid geworden op: dinsdag 18-03-2008, 13:05
Ervaring: Overig

Bericht door doekoeman »

goldenwonder schreef:Rob, inderdaad de top van je spindel een halve cm inkorten en rond en bol maken. Heb ik ook gedaan en dat vermindert de kans op grijpen.

Willem, Ari, Doekoeman, Freddy, Daniel en Tijmen hebben een setje gehad om uit te proberen. Misschien kunnen zij hun testresultaten delen

Yep gebruik ze nu redelijk veel ...

Je kunt klanten moeilijk helpen met vieze handen dus beter zo..

Met plezier test persoon :-) en heb ze nu ook op voorraad..
Mvg,
D,
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Nee hier geen handschoenen voor de polijstmachine.
Veel te gevaarlijk.
Polijst vingers, doeken ok?, En een polijstmachine van max 400 watt.
Die stopt nog als het misgaat, zonder schade aan je kostbare vingers.
Dan maar wat terugloop als je te zwaar belast.

De comby handschoenen en te zware machine is risico vol.

Ja ik heb ook gewerkt met een 1 Kwatter. Pracht ding maar zelfs de noodknop met rem was te traag.

Veel geluk met de handschoenen maar ik vertrouw meer op m'n eelt en het bescheiden vermogen van de polijstmachine.
Maar ieder z'n meug....

Groet Ruud

En liever vieze handen dan een paar afgerukte vingers.
Hechtingen zat opgelopen de voorgaande jaren. Ik kan er nog steeds op tot tien tellen.
:D
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

nou ja ik had contact over majic drain en ik geloof dat ze langs willen komen, maar ja das nu nog 2 dagen en dan gooi ik de toko dicht...

Mijn zwager heeft van innotec scrub handdoekjes, Man das lekker makkelijk, ik wil ook zo'n ding voor de ff snel was
http://www.innotec.nl/nl/Webshop/Reinig ... bs/16/346/

Als ie weer eens besteld bij innotec dan moet ie voor mij zo'n emmel bestellen
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
goldenwonder
Actief lid
Actief lid
Berichten: 417
Lid geworden op: dinsdag 27-11-2007, 13:15
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door goldenwonder »

Waarschijnlijk hebben veel van jullie vorige week de catalogus van Engelbert Strauss binnen gekregen. Daar staan ook onze handschoenen in. Hoe weet je dat? Ik heb er eens 12 besteld. 1,99 p/paar in de kleur zwart. Bladzijde 543. Waar je op moet letten is het hamertje met de cijfercode eronder 4131. Deze geeft de slijtvastheid, snijvastheid, scheurbestendigheid en prikvastheid aan. De bestelcode eindigend op 9 is een maatje L. Zelfde prijs als de Drijfhout modellen. Maar bij bestelling van 144 paar ? 1,69. Bij bestelling van 288 paar 1,49 euries. Dus bestellen met een grote groep kan een leuk voordeeltje opleveren.
Microhandschoenen
Afbeelding
Orotig laser solderingen, gecompliceerde juwelenmontages en zetwerk
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Willem Parel schreef: De poeders voor in de afwasmachines gaan ook heel goed, ook in de ultrasoon.
We hebben hier een dubbelwandige theepot van rvs en die wordt binnen een paar minuten prachtig schoon van binnen met zo'n vaatwastablet. totdat hij begon te lekken bij de tuit en ik hem er gewoon vanaf kon trekken. Die vaatwastabletten zijn nl. bijzonder agressief en het soldeer waarmee de tuit vast zat was hier dus niet tegen bestand.

Ik blijf, sinds die tip hier, bij die fantastische handschoenen van Drijfhout, helemaal top en gaan veel langer mee dan die van bijou en vind ze wel zo chic, zo mooi wit. :D

ari
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

je theepot moet je toch ook niet schoonmaken, geldt toch dat je binnenkant lekker vol aanslag moet zitten voor de lekkerste thee?


Ari hoe houd je ze zo mooi wit?!
Ik vind ze zeker wel lekkerder dan die van bijou, steviger. Lekkerder ook dan die van mn zwager, die waren weer iets te dik.

Ik merk wel dat ik mezelf nog aan moet wennen ze elke keer aan te doen
\
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Erika schreef:je theepot moet je toch ook niet schoonmaken, geldt toch dat je binnenkant lekker vol aanslag moet zitten voor de lekkerste thee?


Ari hoe houd je ze zo mooi wit?!
Ik vind ze zeker wel lekkerder dan die van bijou, steviger. Lekkerder ook dan die van mn zwager, die waren weer iets te dik.

Ik merk wel dat ik mezelf nog aan moet wennen ze elke keer aan te doen
\
Nou als die koek aan de binnenkant na verloop van tijd in je kopje drijft, dan wil je hem wel schoon maken hoor.

En ja, het heeft wel wat, die witte handschoenen, maar achter de polijstmachine zijn ze natuurlijk in no time zwart maar ik gebruik ze ook als ik aan het klussen ben. En ik sta ook nog regelmatig mijn handen te wassen als ik weer eens vergeten ben ze aan te trekken tijdens het polijsten.

ari
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Plaats reactie