goud laag dikker maken

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
Jelbert
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 26-07-2014, 17:07
Ervaring: Geen ervaring
Woonplaats: almere
Contacteer:

goud laag dikker maken

Bericht door Jelbert »

Hallo,

Dit is een van de hangers die ik maak:
Afbeelding
Op de foto zie je de voor en achterkant. Op de voorkant zijn de binnen en buiten ringen niet elektrisch met elkaar verbinden en op de achterkant (rechter hanger) wel.
Het zijn printplaten die gemaakt zijn door een fabrikant. Het basis materiaal is een glasvezel substraat met daarop koper. Dat wordt ge-etst en dan wordt de groene laklaag aangebracht. Daarna een dunne laag nickel op het koper en vervolgens een heel dun laagje goud.
Het dunne laagje goud is egenlijk alleen bedoeld om het solderen gemakkelijk te maken en niet voor een sierraad.
Ik wil het wel als sierraad gebruiken en dus moet de goud laag dikker gemaakt worden.
Wat is de beste manier om dat te doen? Of moet ik zo iets laten doen? Zo ja waar?
In de toekomst wil ik het glasvezel substraat gaan vervangen voor een zilveren penning en dan met een fotografisch proces lak weg halen waar het goud moet en vervolgens weer vergulden. Maar dat project ligt nog in de toekomst.
Plaats reactie