steam cleaner en cappuccino

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

steam cleaner en cappuccino

Bericht door peterspanje »

ik kreeg vandaag een promotie mail van stuller, http://www.stuller.com/browse/tools-and ... ix9jdraceo
inzake steam cleaners, aangezien ik ook net een nieuw koffie apperaat heb gekocht, met een cappuccino funktie, vroeg ik mij af wat het verschil is tussen mijn koffie machine steam funktie en het apperaat wat aan geboden wordt van honderden zoniet duizende euro's
Ik neem zonder meer aan dat voor een produktie afdeling the koffie machine het niet red, maar voor de gemiddelde zilver, goudsmid die een paar keer per week een steam cleaner nodig heeft????

iemand die hier een idee over heeft 8) ????

ps ik heb een de longhi EC 680 expresso machine gekocht voor 160 euro, maar er zijn goedkopere, goeie koffie trouwens :P
Gebruikersavatar
Eljas
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 648
Lid geworden op: maandag 25-09-2006, 23:27
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Eljas »

Ik vraag me sowieso af wat iemand bezielt om SPAM rond te sturen. Daar bereik je volgens mij helemaal niets mee....
Gedeelde ervaringen zijn de bouwstenen voor de toekomst....
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door peterspanje »

Stuller is de grootste leverancier in de verenigde staten voor de professionele jewelry industrie, dus geen idee wat je bedoelt met spam, tenzij je uiteraard de mailings van bijou moderne of drijfhout ook beschouwt als spam?
Abo
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 778
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 10:22
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Abo »

Klopt Brasser, Stuller is nu echt niet een ondermaatse onderneming met dubieuze artikels of dergelijke.

Wat die steam cleaner betreft, kijk maar eens naar de druk (4 a 5 bar) en vergelijk die eens met je koffieapparaat.
Heeft je koffieapparaat ook een reservoir van bijna 10 liter water? b;)
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door peterspanje »

Wat druk betreft, die longhi hebben 15 bar, wat is misschien teveel van het goede, ik dacht ook alleen maar een idee te geven voor de amateurs onder ons die eens in the blue moon, een keertje iets willen schoonstomen b:D , wat het water reservoir betreft kan water er bij en regelmatig bij vullen. Ik heb het zelf nog niet uit geprobeerd, maar mijn vrouw gaat een weekje weg begin maart dus................ :tandpasta: ik laat het je weten
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Erika »

https://webshop.bijoumoderne.nl/websolu ... e=01&cpl=1

ik heb deze staan, 69 euro inkoop bij bijou.
Ik gebruik m niet zo vaak. En ik zou toch de apparaten waar ik uit consumeer apart houden van de werkapparatuur ivm gezondheid. Het is al zo een lekker vak wat we hebben
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door peterspanje »

Stuk goedkoper dan mijn koffiemachine b:D werkt het goed?
Abo
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 778
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 10:22
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Abo »

Ik heb er geen behoefte aan, ik krijg mijn werkstukken ook zo mooi zuiver zonder deze apparaten.
Vermits ik geen koffie drink moet ik ook al geen koffiemachine opofferen b:D

Ze hebben hun doel maar niet bij mij. :zwaai:
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 456
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Briolet »

brasser schreef:Stuller is de grootste leverancier in de verenigde staten voor de professionele jewelry industrie, dus geen idee wat je bedoelt met spam, tenzij je uiteraard de mailings van bijou moderne of drijfhout ook beschouwt als spam?
Spam is mail van firmas waar je geen zakelijke relatie mee hebt. Dus ook als Stuller groot is, dan blijft het spam als je er geen zaken mee doet.

Er is zelfs een Europeesche richtlijn om spam te verbieden. In heel veel gevallen zijn de verzenders ook strafbaar. (Volgens mij niet bij het verzenden naar een B.V. maar wel naar een zelfstandige ondernemer of privé persoon)
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Erika »

Ik denk nog steeds dat de vraag was of je een duur stoomapparaat moet kopen of dat je al een eind komt met de melkopschuimer van je koffiezetapparat welke je al in bezit hebt.
Het gaat dus hier volgens mij niet over spam maar over het nut van een stoomapparaat?!



Spam en de richtlijnen en regels dat is een wonderelijke wereld is .
Zo sta ik met mijn eenmanszaak in het bel me niet register maar toch belt men mij. en ik kan daar dan wel een strijd tegen gaan voeren, maar het is zonde van mijn energie want een volgende belt wel weer.
En dan mag je blijven hangen en nog een uur aan de lijn voor het bel me niet register en dan nog...
Zodra je toch ingeschreven staat in het handelsregister mogen zij je gegevensverkopen aan derden en dus ben je soort vogelvrij.
Dus wat niet mag van de europese wetgeving en wat wel gebeurt is een verschil :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 456
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Briolet »

Er zijn diverse stoffen die wel in stoom oplossen, maar niet in kokend water. Daarop berust b.v. de stoomdestilatie van de etherische oliën voor parfums. En ook de extractie van de koffie uit de koffiebonen, bij een goede espresso machine.

Voor dat stofje maakt het niet uit of de stoom uit een speciaal stoomapparaat komt, of dat het uit een koffiezetapparaat komt. b;)

De stoom moet wel goed oververhit zijn, zodat het niet te snel condenseert. Bij een echt stoomapparaat zal de uitstroom opening meer geoptimaliseerd zijn voor zijn toepassing. Bij een espresso apparaat zit het kraantje aan het begin van de uitstroompijp, zodat de stoom gedurende de gehele pijp kan condenseren, voordat het er uit komt. Bij een espresso apparaat verwacht ik dus dat de verhouding condens/stoom wat ongunstiger is.
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door peterspanje »

"""Het gaat dus hier volgens mij niet over spam maar over het nut van een stoomapparaat?!"""
Dat klopt Erika, ik zou er nog aan toe willen voegen voor de amateur cq kleine gebruiker, het was ook bedoelt als een idee, vaak kan je voor een fractie van de prijs zelf een goedkopere oplossing vinden, regelmatig komt er ook wat langs, spijkers, injectie naalden etc etc. Waar ik op dit moment ongelooflijk veel plezier van heb is om type x te gebruiken om het vloeien van zilver soldeer tegen te gaan in scharnieren etc, werkt fantastisch kost niks en je kan het overal krijgen b:D
Waar het verhaal over spam vandaan komt, geen idee. Ik heb ooit weleens wat gekocht van ze, en ben dankbaar dat ik nog steeds op de mailing lijst sta, altijd goed om informatie te ontvangen!
Echter Ik koop meestal van riogrande, prima service en meestal redelijk in prijs.
Gebruikersavatar
Maarten
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 105
Lid geworden op: donderdag 07-01-2016, 16:31
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Contacteer:

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Maarten »

Heb zelf geen ervaring met stoomcleaners en zat me af te vragen wat nu eigenlijk het nut is van een stoomapparaat.
Aangezien ze, zoals gezegd hierboven, vrij prijzig zijn is het dan pas rendabel als je veel reparatiewerk doet?

Is een stoomapparaat de tegenhanger van een ultrasoon en droogtrommel? En verwijderd een stoomapparaat ook
polijstvetten? Even in het kort wat is eigenlijk de inzetbaarheid van de stoommachine? :think:

Bij de ultrasoon heb ik vaak, zoals ik ook in een ander topic las, last van "witte" vlekken na het trillen. Nu las ik
dat bij korter gebruik van de ultrasoon dit minder of niet zou moeten gebeuren maar dat is bij mij niet het geval. Als
een stoomapparaat een goede vervanger zou zijn van de ultrasoon dan zou ik met een toekomstige aanschaf van die
problemen afzijn.
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door peterspanje »

Ik heb zelf een ultrasoon, mijn cappuccino apperaat nog niet uit geprobeerd, maar als er geen stenen in je werk zitten dan doet de magnetische polijstmachine ook fantastisch werk. Die witte vlekken van de ultrasoon komen misschien van teveel amoniac ? in je schoonmaak vloeistof? Droogtrommel heb ik niet en ik zou niet weten waar voor die dient :think:
De magnetische polijstmachine kan je makkelijk zelf maken
Gebruikersavatar
Maarten
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 105
Lid geworden op: donderdag 07-01-2016, 16:31
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Contacteer:

Re: steam cleaner en cappuccino

Bericht door Maarten »

De droogtrommel wordt volgens mij voornamelijk gebruikt om vochtige sieraden in te drogen. In de onderkant van de trommel
zit een verwarmingselement wat het palmzaagsel, wat in de trommel zit, opwarmt en zo al het vocht uit alle kieren
en gaten van de sieraden trekt. Zelf gebruik ik hem eigenlijk niet zoveel (had de trommel een keer via marktplaats gekocht)
Soms lagen de sieraden er een poos in omdat ik ze dan vergat en dan kreeg ik er vlekken op.
Hoe het komt dat deze vlekken erop komen (rotzooi wat in het palmzaagsel is gaan zitten van de oude eigenaar?) misschien
dit iemand hier een antwoord daarop heeft?

Palmzaagsel voelt trouwens wel super lekker aan, het is heerlijk om even een minuut met je hand er door heen te graaien :tandpasta:
Ik denk dat ik een groot bassin vul met palmzaagsel en dan elke dag er even een paar baantjes in trekken :think:

Ja ammoniak daar had ik ook al aan gedacht maar ik heb de Heli ultrasoon vloeistof (van Bijou) en volgens mij zit daar geen ammoniak in.
Zal nog eens even voor de zekerheid op de fles kijken.

Bedoel je met "de magnetische polijsttrommel" de giebelton met roestvrijstalen kogels?
Plaats reactie