Vingerafdruk in zilveren ring

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Joep71
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: vrijdag 11-12-2015, 0:00
Ervaring: Semiprofessioneel sieraadontwerper

Vingerafdruk in zilveren ring

Berichtdoor Joep71 » zondag 29-05-2016, 20:24

Hai mede leden,

Ik een klant en die wilt graag een vingerafdruk van zijn overleden dierbaren in een ring. Nu ben ik me aan het oriënteren hoe ik dit het beste kan doen. De afdruk wordt via de uitvaart organisatie aangeleverd.

Wie heeft er ervaring mee en kan mij omweg helpen.

Dank je wel al vast voor het mee denken.
Gebruikersavatar
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 869
Lid geworden op: zondag 17-09-2006, 13:02
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Tilburg
Contacteer:

Re: Vingerafdruk in zilveren ring

Berichtdoor Zilvermaan » maandag 30-05-2016, 9:13

Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: Vingerafdruk in zilveren ring

Berichtdoor Briolet » maandag 30-05-2016, 14:24

Er zijn uitvaart organisaties die de afdruk "Kopieer beveiligd" afleveren. Ik heb ze vaak gezien op papier waar in gele inkt al een voorbeeld afdruk op stond. De eigenlijke afdruk was daar overheen geplaatst maar daar waar de ondergrond al bedrukt was, hield de nieuwe inkt veel minder tot niet. Als je die kopieerde zag je effectief twee afdrukken door elkaar. Heel storend en dat vraagt dan weer heel veel handmatig nawerk om de goede afdruk naar de voorgrond te halen.

Een aangeleverde afdruk in was is nog slechter als startpunt.

Van een goede kopie kunnen inmiddels al veel bedrijven een laserafdruk in de ring aanbrengen. Is duur, maar met de hand uitsteken zal nog duurder zijn.
Henk
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: zondag 08-05-2016, 9:26
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: Vingerafdruk in zilveren ring

Berichtdoor Henk » maandag 30-05-2016, 23:03

Als ik een kwalitatief redelijk goede afdruk zou kunnen krijgen, dan kan ik dat wel in was frezen.
Zie ook mijn post in het voorstel topic, dan krijg je een indruk van de mogelijkheden.

Advertentie

Terug naar “Afwerking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten