Afwerking tin

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
mightyliving
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 21-10-2015, 16:46
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Contacteer:

Afwerking tin

Bericht door mightyliving »

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe ik een tinnen sieraad (gegoten volgens de Delftse Gietmethode) het best kan afwerken, stap voor stap, of hier misschien een goede internet link van weet te vinden.
Ik ben een echte beginner en weet niet veel van deze vorm. Het is gelukt een mooi rond sieraad te gieten volgens de methode. Dus de volgende stap is om deze mooi af te werken. Wat heb ik nodig en wat raden jullie aan? Het moet zodanig afgewerkt worden dat de aanhechting van de stroom tin niet meer te zien is. Deze is ongeveer een halve centimeter breed, dus dit gaat tot nu toe niet gemakkelijk met een vijl.

Bedankt alvast!
Stéfan
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 98
Lid geworden op: woensdag 03-02-2016, 17:42
Ervaring: Leerling vakopleiding

Re: Afwerking tin

Bericht door Stéfan »

wat u zou kunnen proberen is om iemand met een bandschuurmachine te zoeken en voor het grove gedeelte het sieraad ermee af te werken. Als de bandschuurmachine ook niet echt werkt ( 'stuiterend' werkstuk enz. ) kunt u ook meteen doorgaan naar stap 2 ( hieronder ) maar dan met een grover schuurpapier

dan zou u als laatste afwerking een stukje schuurpapier of schuurlinnen ( schuurlinnen is hier meer geschikt voor omdat het sterker is maar dit gaat volgens mij maar tot korrel 600 en is dus erg grof voor een laatste afwerking, maar met schuurpapier kan u iets minder kracht zetten )