ultrasoon of tumbler

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
elleetmoi
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 30-07-2016, 9:54
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Contacteer:

ultrasoon of tumbler

Bericht door elleetmoi »

Hallo,

Ik ben een amateur in het zilversmeden. Ik heb een paar workshopreeksen achter de rug en vind het zalig om zelf wat te experimenteren en uitproberen.
Ik heb al wat zilversmid materiaal gekocht en kan thuis al goed verder bij het zelf ontwerpen en smeden van zilveren juwelen. Ik doe dit op kleine schaal en wil beetje per beetje mijn uitrusting uitbreiden.

Nu heb ik wel wat budget om een groot stuk materiaal aan te kopen. Ik had steeds in gedachten om een polijsttrommel aan te kopen. Zo had ik mijn oog laten vallen op die lortone machines omdat die niet zo veel kosten en ook niet te groot zijn. Ik werk niet wekelijks met zilver, dus hoeft het ook geen volledig professioneel materiaal zijn dat ik aankoop. Wat is het voordeel van een polijsttrommel dan met de hand te polijsten. Nu werk ik steeds met een dremel (dus geen professionele hangmotor, maar lukt prima). Ik merk wel als ik kleine dingen maak dat het moeilijk in de hand te houden is om te polijsten. (Iemand ook tips welke elementjes ik nog bij kan kopen om met de hand te polijsten?)

Maar nu ik aan het opzoeken ben, kom ik terecht bij een ultrasoon en bedenk ik me dat dit misschien voorlopig handiger is voor me. Polijsten kan ik met de hand, maar het opkuisen van mijn fijne juweeltjes is steeds zo moeilijk ...

Wie kan me helpen de knoop door te hakken. Welke machine zou je eerst aanschaffen? Waar kan ik wel nog even zonder?
Shoot ...

Thanks!
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: ultrasoon of tumbler