Verzilveren en of vergulden, waar??

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rebelrebel
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 23-04-2016, 17:59
Ervaring: Overig
Contacteer:

Verzilveren en of vergulden, waar??

Bericht door rebelrebel »

Hoi allen!

Ik ben op zoek naar bedrijven die kunnen verzilveren /vergulden. Boonstoppel ken ik, maar wil liever iemand anders proberen.. Drijfhout krijg ik maar geen reactie.

Lijkt net of we in Nederland vrij beperkt zijn hier in :(
Laatste keer dat ik had verzilverd was het echt wit zilver. Heb uiteindelijk zelf donker moeten maken. Als er iemand bedrijven kent die meerdere kleuren aan kan beiden zou fijn zijn! :thumbsup:
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Verzilveren en of vergulden, waar??

Bericht door Erika »

veel goudsmeden kunnen dat, ik kan het ook , maar geen idee waar in Nl Je het zoekt
katwijk is mijn homestek

maar je hebt Drijfhout, die doen het elke vrijdag, misschien even bellen
DAn heb je embi kan
Haveman voorburg
Brans almelo
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Ehoes
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 24-09-2021, 14:19
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: Verzilveren en of vergulden, waar??

Bericht door Ehoes »

Heyy,

Ik heb een vraagje. Ik laat mijn zilveren sieraden nu vergulden bij van Ranst (bij Antwerpen) maar ben eigenlijk opzoek naar een goede plek in Nederland. Ik dacht dit bij boonstoppel te gaan doen, maar ik wil eerst graag weten of dit een goed bedrijf is. Weet iemand iets over dit bedrijf? Is de kwaliteit van het vergulden goed?
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Verzilveren en of vergulden, waar??

Bericht door Erika »

Er zijn diverse bedrijven en ook diverse verguldingen
Dus je moet wel goed weten wat je voor vergulding hebt om het te kunnen vrgelijken qua prijs

maar Boonstoppel is een goed
Haveman voorburg ook en Drijfhout doet het ook goed


Zou je het kunnen maken van goldfilled is dat nog iets dikkere laag goud en door en door is altijd fijner, maar dat weet je wel. En dan moet je weer laten waarborgen. Wettelijk verplichting van het juist benoemen en laten keuren van edelmetalen
Vergulding mag bijvoorbeeld nooit goud genoemd mogen worden, Goud is door en door en altijd boven de 585 (in nl mogen we 8 en 9 kt ook niet als goud benoemen maar goudhoudend omdat het minder dan de helft is wat goud is )



succes
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
evdmeer
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 18-09-2021, 23:29
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Re: Verzilveren en of vergulden, waar??

Bericht door evdmeer »

Ik ben al jaren erg tevreden over Jansen Chroom.
Plaats reactie