Ik zoek een zilversmid voor het polijsten van (groot) zilver

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
Robert T.
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 06-12-2012, 18:00
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Rotterdam

Ik zoek een zilversmid voor het polijsten van (groot) zilver

Bericht door Robert T. »

Beste allemaal,

Ik verzamel zilver, het meeste van de 19e en begin 20ste eeuw en heb allerlei dingen zoals schalen, kommen, dienbladen, thee- en koffiepotten etc. Sommige van de voorwerpen zijn nogal bekrast, vaak door verkeerd poetsen zo te zien, en ik zou een aantal voorwerpen willen laten polijsten om die krassen te laten verwijderen. Poetsen doe ik graag, maar polijsten kan ik niet! Ook zit hier en daar een deukje wat er misschien uit gehaald kan worden. Ik woon in Rotterdam Delfshaven en zou het liefst een adresje een beetje in de buurt hebben, zodat het makkelijk is om spullen te brengen en halen. Het gaat niet om eenmalig een paar dingen, ik koop ook geregeld er weer iets bij, dus ik zoek iemand waar ik een ' vaste klant' kan worden:-) Wie kan me helpen? Hartelijk dank van Robert
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 391
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Ik zoek een zilversmid voor het polijsten van (groot) zilver

Bericht door Sinterklaas »

Ga naar Pierre d'Es in Rotterdam, ganzerikplein 6a. Die hebben ervaring daar mee.
Robert T.
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 06-12-2012, 18:00
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik zoek een zilversmid voor het polijsten van (groot) zilver

Bericht door Robert T. »

Sinterklaas schreef:Ga naar Pierre d'Es in Rotterdam, ganzerikplein 6a. Die hebben ervaring daar mee.
Hartelijk dank, ik ga kijken!
Marja
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 181
Lid geworden op: maandag 27-07-2009, 20:41
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ik zoek een zilversmid voor het polijsten van (groot) zilver

Bericht door Marja »

Hoi, beetje off topic maar ik heb hier een klein boekje liggen uit de Christies collectie over tafelzilver. Misschien leuk voor jou?

Marja
Robert T.
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: donderdag 06-12-2012, 18:00
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik zoek een zilversmid voor het polijsten van (groot) zilver

Bericht door Robert T. »

Marja schreef:Hoi, beetje off topic maar ik heb hier een klein boekje liggen uit de Christies collectie over tafelzilver. Misschien leuk voor jou?

Marja
Dank je Marja, privebericht gestuurd!
Groet van
Robert
Plaats reactie