Maken van dikke schakels

Technieken om vormen in het metaal te brengen zoals hameren, buigen, walsen, drijven, ciseleren, graveren....
Plaats reactie
smallart
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 82
Lid geworden op: zondag 09-01-2011, 16:54
Ervaring: Semiprofessioneel sieraadontwerper
Woonplaats: oudenbosch

Maken van dikke schakels

Bericht door smallart »

Lezers,
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar het "geheim" achter het Buhda to Buhda gebeuren.
Hoe krijgen die mensen in Indonesië het toch voor elkaar om schakels van zo' n 4 mm dik te vlechten en af te werken tot een acceptabel eindresultaat.
Ik heb me gewonnen moeten geven.
De zilverdraad was te stug en had ik al iets wat op een schakel leek ? dan was hij te zwaar beschadigd om af te werken.
Enige mogelijkheid die ik kon bedenken. Het legeren en trekken v draad met een veel zachtere legering.
Heeft er iemand enig idee?????
geduld is een schone zaak
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Maken van dikke schakels

Bericht door @tjuh »

als het puur om het vlechtwerk gaat (waar ik sws denk dat daar dus machines voor zijn gemaakt) dan is meters vlechten beter te doen als 20cm bijv. En die meters knip je af op de verschillende maten armbanden. en continue de spanning uit het draad halen (wat best snel opbouwt met alleen maar een beetje vlechten).

maar de legering kan zeker ook wel een rol spelen; argentium zilver kan je bijvoorbeeld veel zachter krijgen als sterling zilver.
Gebruikersavatar
ErwinG
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: vrijdag 19-12-2014, 21:02
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Almere
Contacteer:

Re: Maken van dikke schakels

Bericht door ErwinG »

Afbeelding
Plaats reactie