Textuur via walsen

Technieken om vormen in het metaal te brengen zoals hameren, buigen, walsen, drijven, ciseleren, graveren....
Plaats reactie
Kevin
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 19-04-2017, 9:53
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Heusden-Zolder

Textuur via walsen

Bericht door Kevin »

Ik vroeg me af of je met bladeren en een wals textuur kan aanbrengen op je metaal? En hoe je je bladeren dan zou moeten voorbereiden (drogen of id)?
Grtz
Papaguero
POE
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 26
Lid geworden op: dinsdag 27-07-2010, 18:12
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Re: Textuur via walsen

Bericht door POE »

Absoluut, Kevin. Heb zelf enkel nog maar met droog materiaal gewerkt, maar moet ook met verse bladeren kunnnen denk ik. Ik leg er altijd een koperplaatje over om de wals te beschermen. Succes!
Kevin
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 55
Lid geworden op: woensdag 19-04-2017, 9:53
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Heusden-Zolder

Re: Textuur via walsen

Bericht door Kevin »

Ah ok, want ik las ergens dat vers materiaal een pulp zou worden...
Grtz
Papaguero
POE
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 26
Lid geworden op: dinsdag 27-07-2010, 18:12
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Re: Textuur via walsen

Bericht door POE »

Alle natuurmateriaal wat je door je wals haalt, wordt eigenlijk pulp of verpulvert. Al denk ik wel dat droog materiaal wat iets harder is, beter resultaat kan geven. Gewoon uitproberen met koper of messingplaatjes. Kost je twee keer niks en je ziet meteen wat een leuk effect heeft en wat niet. Veel plezier met uitproberen :thumbsup:
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Textuur via walsen

Bericht door Cees »

Ik denk dat vers materiaal niet zal werken omdat de wals alle sappen eruit zal persen waardoor er bijna geen afdruk gemaakt wordt.
Maar zoals Poe schrijft probeer het eens en laat het ons weten, dan leren wij ook weer wat.
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Textuur via walsen

Bericht door Erika »

Wel goed je rollen beschermen met latoen (sandwich maken) en zeker bij vers spul goed droogmaken en vetten , je wilt geen roestige walsrollen
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie