uitkapset pepetools

Verspanende technieken zoals boren, zagen en vijlen
Gebruikersavatar
TomTom
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 127
Lid geworden op: zaterdag 14-01-2012, 22:04
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Den Haag

Bericht door TomTom »

Ik krijg er ander rechte rondjes mee. Plaatje er in doen, pons er op laten zakken en dan in en doorslaan, et voila, een perfect rondje.
Marja
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 181
Lid geworden op: maandag 27-07-2009, 20:41
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Amersfoort

uitkapset

Bericht door Marja »

Hoi hoi,

De topicvraag was van mij. Ik heb inmiddels de pepetoolset die nu in de aanbieding is bij Cookston gekocht met dank aan jullie tips en ervaringen.

M.i. zijn hiervan de voordelen: groter bereik qua cirkeldiameter (meer dan 1,5 cm meer), je kan er dikker materiaal mee kappen, je kan je materiaal vastzetten mbv een middenschroef tussen de twee kapplaten.

Die van Cookston zelf kan wel meer varianten omdat er ook conische centreerponsen bijzitten, volgens de medewerkers kun je ook konische 'bakjes' kappen en vormen maar het bereik is klein maar tot ca 1 cm en de plaatdikte is ook beperkter en je kan hem ook niet fixeren. En ze mochten het niet demonstreren.

Als ik er wat meer ervaring mee heb zal ik wat werk wat ermee gemaakt is tonen. Ben een oen in uploaden ondanks alle tips die ik mee lees van Erika.

Groet

Marja
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

akkasilver schreef:Huh, in de beschrijving staat: "met deze set kan je konische plaatjes slaan". Wat moet ik me voorstellen bij konische plaatjes?? :shock:
Heleen
Ik tel 7 gaten en 7 uitkapstempels, de rest is een onder en bovenstempel (punt en kuil) waarmee je volgens mij de uitgekapte plaatjes kunt vormen tot een soort feesthoedje ofwel ronde pyramide.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Bericht door @tjuh »

klopt, maar het is wel een hele flauwe vorm....vandaar dat ze 'm denk ik niet demonstreren, omdat je dan best teleurgesteld zal zijn :P althans...ik was dat best wel nadat ik 'm online gekocht had voor die reden. nu is die wel gewoon goed bruikbaar voor de andere functies.

@marja: goed om te weten dat ook deze grote set toch die draaischroef heeft (was niet zichtbaar op de foto), dat is namelijk echt ideaal!
Gebruikersavatar
akkasilver
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zondag 06-04-2008, 21:25
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door akkasilver »

I see, ook wel kegel genoemd. Maar 'konische plaatjes' klinkt wel geheimzinniger. Dank, :D
H
In der Beschränkung zeigt sich der Meister
Plaats reactie