transfer: welke laserprinter?

Verspanende technieken zoals boren, zagen en vijlen
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Wat je nl ook kunt doen is je afbeelding negatief uitprinten. Ik gebruik hier de epson sheets voor, maar andere merken werken natuurlijk hetzelfde. je veegt de toner er na gebruik zo weer van de sheets af. De toner op je plaat vervolgens verwarmen en daarna even insmeren met, in dit geval wat ijzerchloride, paar minuutjes en je afbeelding staat erop.
Je etst dan als het ware de afbeelding een beetje in je plaat, om hem vervolgens na te kunnen steken. :D

Afbeelding


ari (liever lui dan moe)
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Wow Ari, wat weer een ontdekking, dus de toner werkt dan als een goed afdekmiddel(?)
Als je dus niet kunt graveren kun je op die wijze wel een tekst heel mooi in je plaat krijgen.
Zat de hele plaat dus vol toner???
Ik moet snel eens aan de gang met die printer.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Klopt, omdat je bijna alle toner meeneemt op de plaat is de plaat behoorlijk zwart.
Na verhitting en etsing moet de ingebrande laag eraf en dat gaat wel, maar je moet behoorlijk poetsen met aceton.
Misschien dat ik het allemaal niet zo goed hoef vast te branden en dat het er dan wat makkelijker afkan, maar dat is even uitproberen. misschien vliegt het er wel af met thinner of iets anders. ga ik allemaal uitproberen en laat het hier wel weten.
Je hebt op deze manier geen opstakels meer op de plaat van toner of inkt en vervangt als het ware het in de plaat "krassen"van de afbeelding alvorens te gaan graveren, alleen dan veel nauwkeuriger en veeeuuuul sneller. :D er kleeft alleen 1 nadeel aan: de toner is eerder op :(

ari
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Ermanno
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 26-09-2012, 18:31
Ervaring: Overig
Woonplaats: Leidschendam

transfer: welke laserprinter?

Bericht door Ermanno »

beste allemaal,

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goedkope laserprinter voor transfers op metaal. Nu heb ik al veel gelezen op dit forum erover en verder op internet. Maar nu komt het:
het komt er eigelijk op neer om een oude laserprinter te kopen en dan nog is er geen zekerheid dat de transfer werkt. Veel oude printers zijn allang uit de roulatie en sporadisch te verkrijgen op het internet en dan nog tweedehands, je weet het maar nooit!
Mijn vraag nu. ik heb een aantal goedkope laserprinters op het oog, weet iemand of deze geschikt zijn om te transferen?
het gaat om de volgende printers en ze komen met garantie
HL 5040 of 5140 van Brother of een goedkope nieuwe Samsung ML-2160 - Monochrome

Het schiet me ook nu pas te binnen misschien :- kan iemand mij een model van een "transfer" laserprinter noemen

alvast bedankt!!!!
grt
Ermanno
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Samsung 1640
Zoek daar maar op, op dit forum.
Met die printer heb ik goede ervaringen.

Succes

Ari
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Hey Ari, ben je weer thuis ???
het was zo stil.... :wink:

Ik had ook die printer van jou in gedachten om hier te noemen maar kon niet meer op het merk en type komen.
Ik heb een HP laserjet 1010 maar die valt me tegen, erg vaag en grijs :(
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Ja, ik weet het, verslaafd. Ook al ben ik op vakantie. Wifi is bijna overal h?

Ari
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Oh juist, nog veel plezier dan !!!! :wink:
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Ermanno
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 26-09-2012, 18:31
Ervaring: Overig
Woonplaats: Leidschendam

Bericht door Ermanno »

Ha Ari,
Bedankt voor jouw antwoord, ik begrijp dat dat er wat modificatie plaats moet vinden, ik heb jouw duidelijke beschrijving van de modificatie gelezen. mooi!!! nu nog de printer op de kop zien te tikken... ze zijn tweedehands nog wel te verkrijgen.

grt
Ermanno
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 26-09-2012, 18:31
Ervaring: Overig
Woonplaats: Leidschendam

Bericht door Ermanno »

ik heb een samsng 1640 op de kop weten te tikken, geen zacht prijsje dat niet maar goed als ik er baat bij heb ....
vanavond ophalen, waar ik wel tegen op ziet is de modificatie, maar goed als het zover is en ik er niet uitkom dan kan hier hier altijd om hulp vragen :)
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Wat goed dat je er een hebt kunnen bemachtigen.
de rol met het rubber hoeft je niet te ontdoen van dat spul.
je hoeft hem enkel te blokkeren dat hij geen druk uit kan oefenen op de sheet. ik heb er iets tussen geduwd zodat de sheet er vrij uitkomt zonder tegen de warme rol aangedrukt te worden.
verder heb ik de klep er boven afgehaald. maar hoe precies kan ik op dit moment niet zeggen. zondag ben ik weer aanwezig en geef ik het even precies door, want mijn methode is iets te rigoureus uitgevoerd en dat hoeft niet echt, want je kunt hem dus zo modificeren dat hij ook nog gewoon gebruikt kan worden met fixatie.

ari
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Dat modificeren moet ik ook altijd nog doen, maar aangezien ikniks van de werking van zo'n ding snap is het er nog niet van gekomen.
Ik kijk er wel eens in dat ding maar weet dan niet waarnaar ik kijk..... :duh:
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
akkasilver
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zondag 06-04-2008, 21:25
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door akkasilver »

Willem Parel schreef:Dat modificeren moet ik ook altijd nog doen, maar aangezien ikniks van de werking van zo'n ding snap is het er nog niet van gekomen.
Ik kijk er wel eens in dat ding maar weet dan niet waarnaar ik kijk..... :duh:
:D Oh dat heb ik met veel meer dingen dan alleen printers. Uh, daar ging het toch over, niet? :shock:
H
In der Beschränkung zeigt sich der Meister
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

De aandrukrol hoeft bij deze 1640 niet ontmanteld te worden, maar enkel met een soort afstandhouder in een andere positie gezet te worden, zodat de sheet, zonder door de hete wals aangedrukt te worden, de printer verlaat. Hierdoor blijft de printer ook voor de andere taken gewoon in takt.
Foto's volgen.

Ari
Ermanno
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 26-09-2012, 18:31
Ervaring: Overig
Woonplaats: Leidschendam

Bericht door Ermanno »

hee Ari

nu ben ik aan het kijken voor doorzichtig sheet, er is veel keus en per vel errrug prijzig ( tenzij je de sheet meedere keren kunt gebruiken), mag ik vragen waarop jij je prints maakt?
Overigens een kantoorboekhandel adviseerde Schoelershammer papier (wel de zwaarste kwaliteit) Zeker stuk goedkoper maar niet geheel doorzichtig, heb jij hier ervaring mee?

groet
Ermanno
Plaats reactie