Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Verspanende technieken zoals boren, zagen en vijlen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ErwinG
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: vrijdag 19-12-2014, 21:02
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Almere
Contacteer:

Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Bericht door ErwinG »

Ik zaag soms heel recht en soms (vaak) heb ik een afwijking.

Nu ga ik er altijd van uit dat het aan mezelf ligt :mrgreen:
Maar tóch heb ik besloten dat ik mezelf mag trakteren op een nieuwe zaag. Gewoon omdat mooi b:D
€7,50 versus €75,00
€7,50 versus €75,00
En ik moet zeggen; de eerst zaagsnede is kaarsrecht. Dat kan natuurlijk toeval zijn (ik heb wel eens eerder recht gezaagd), maar toch... Kan ook zijn dat het aan het zaagblad ligt; Ik heb voor de verandering eens niet de budget (Anchor) zaagjes gekocht, maar "Antilope geel" die volgens de leverancier "de beste kwaliteit" zijn.

Zaagbeugel, zaagjes, of zager. De tijd zal het leren b:D
Afbeelding
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Bericht door peterspanje »

Ik zelf zweer bij Bergeon zaagjes, voor mijn gevoel zijn dat de beste!
Ik heb ook de Knew Concept een paar jaar geleden gekocht voor dezelfde reden waarom jij het hebt gedaan, achteraf blijkt dat het niks met de zaag te maken heeft maar alles met de techniek, en ik gebruik vnl mijn oude zaag, geen idee waarom, maar de Knew concept hangt daar alleen nog maar om mooi te wezen, mocht iemand hem graag hebben en een bod willen doen? Stuur me een mailtje!! b:D
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Bericht door Erika »

Ik werk hier denk alweer een 8 jaar ofzo mee. Geen idee wanneer we het toen gezamelijk met forum uit amerika hebben laten komen. DAt was nog het oude systeem , ik heb mijn beugels ondertussen aangepast. Maar ik zaag hier standaard mee.
Heb bijou indertijd gezegd dat ze dit in assorti moesten nemen :) Ik denk met het enthousiamse hier op dit forum dat ze snel overstag waren, want niet veel later was het bij hun ook te krijgen : :tandpasta:

Snelspanner is zoooo relaxed, zeker bij een hoop ajourzaagwerk...
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Bericht door Willem Parel »

Ik vind het een heerlijke zaagbeugel, heb nog het oude systeem en zweer ook bij Bergeon zaagjes.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Bericht door Willem Parel »

Erika schreef:Geen idee wanneer we het toen gezamelijk met forum uit amerika hebben laten komen...
Dat was in 2010 Erika, toen las ik dit bericht van James Miller en heb het hier geplaatst.
Bijou Moderne had ze toen nog niet en we besloten om via Ruud ze gezamelijk in te kopen, niet lang daarna had Bijou ze ook....( over meelezen gesproken... b;) )
Bijlagen
image.png
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Bericht door Erika »

Je weet dat ze met gemak aan te passen zijn, setje kopen bij bijou of drijhout en je oude zaagbeugel (die echte oude) even zagen en dan heb je je oude systeem vernieuwD
TOP

Ohja en ik zweer bij hercules zaagjes :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Bericht door peterspanje »

Na al die positieve verhalen over de Knew Concepts zaag, heb ik hem vandaag maar weer eens gebruikt, en inderdaad zaagt toch wel lekker, ik heb wel de oude versie, zie foto, maar behalve de knopjes en de handel zit er niet veel verschil tussen.
Helaas dus voor de potentiële kopers die mij een mailtje stuurde, ik hou haar nog effe :tandpasta:
Bijlagen
image.jpeg
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Nieuw zaag-speeltje (Knew Concepts)

Bericht door Erika »

Jij hebt al de vernieuwde oude versie.
Die wij toendertijd hebben besteld is er een zonder de hendel. Dus alleen de draaiknop. maar juist die snelspanner maakt m zoveel fijner nog.
En dat is dus om te bouwen . kun je setje voor bestellen. Alleen waren die niet zo duur als ik nu bij BM zie staan. (iets van 34 euro voor knopjes en de snelspanner)

Ik heb het nog geregeld via de knew concepts zelf, omdat ze toen nog niet in NL waren.
En dat was meteen ook leuke service van de meneer etc.

Deze hebben we toendertijd gekregen :
De linkerversie dan.
Afbeelding

en dan zijn de openingen van ons frame ook net weer anders, Dus het zal verbeterd zijn in die paar jaar toc h :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie