Nieuwe camera zoeken

Informatie en tips over hoe je je werkstukken zo mooi mogelijk kunt fotograferen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Constance Geeve
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 628
Lid geworden op: vrijdag 11-01-2008, 10:17
Ervaring: Overig
Woonplaats: Hellevoetsluis
Contacteer:

Nieuwe camera zoeken

Bericht door Constance Geeve »

Nu ik een beetje heb rondgekeken op internet heb ik mijn oog laten vallen op Canon. Om precies te zijn de Canon eos 350D. De reden waarom is dit:

Afbeelding

Prachtige kleuren & scherpe foto's

Afbeelding

Ook in de macro stand

De foto's zijn gemaakt door Daphne Naves met de Canon eos 350D ( www.daphnenavesfoto.come2me.nl )
"Some people laugh because we're different... We laugh because they're all the same..... "
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Zal volgens mij lastig worden om die nog nieuw te pakken te krijgen, is al ruim 4 jaar op de markt. Maar geen nood, hij is opgevolgd door de 400D, de 450D de 1000D of nog even wachten, want volgende maand komt de 500D uit.
Maar ach, op marktplaats staan er nog diverse van het type 350D.
Vergis je niet, er komt nog wel een macrolens bij wil je zulke foto's als van Daphne kunnen maken.

succes,

ari ( Canon fan)
Gebruikersavatar
Constance Geeve
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 628
Lid geworden op: vrijdag 11-01-2008, 10:17
Ervaring: Overig
Woonplaats: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Constance Geeve »

Hoi Ari,

Ja, het wordt een 2e handsje. Ik heb een klein budget, en die macro lens moet ook later aangeschaft worden. Het gaat me nu voornamelijk om de kleuren en scherpte, maar ik wil graag mijn camera op de groei kopen. Voorlopig zou ik tevreden moeten zijn met alleen het toestel, al twijfel ik toch wel een beetje. Niet over de 350d, maar of ik niet beter een compacte camera kan kopen omdat ik hem nu eigenlijk alleen wil gebruiken om foto's voor op mijn website te maken. Zo'n compact dingetje kan ik straks doorschuiven naar Thomas, en dan kan ik wachten totdat ik wat meer geld te besteden heb voor een mooie spiegelreflex(incl macrolens). Daar doe ik Thomas ook een plezier mee. Die mag hij nl. wel meenemen als hij een dagje weg gaat met school :wink: Weet je, ik denk dat ik even wacht tot na moederdag. Misschien kan ik die jongens hier in de richting van een mooie camera sturen......
"Some people laugh because we're different... We laugh because they're all the same..... "
Gebruikersavatar
louise
Actief lid
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: maandag 19-02-2007, 23:30
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: LEIDEN

Bericht door louise »

Hoi Constance

Als je een fototoestel wil aanschaffen alleen voor het fotograferen van je sieraden dan zijn er toch van die mooie kleine digitale cameraatjes ook met macro? Zijn niet goedkoop maar doen het toch ook prima en hebben de grootte van een pakje sigaretten :D
Ik ben in het bezit van een Konica minolta (koste ? 479) stond op marktplaats laatst voor ? 35 :cry: dus zo zie je maar, met een beetje snuffelen kan je toch in het bezit komen van een goeie camera

groetjes Louise
een mens is nooit te oud om te leren
Gebruikersavatar
Constance Geeve
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 628
Lid geworden op: vrijdag 11-01-2008, 10:17
Ervaring: Overig
Woonplaats: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Constance Geeve »

Hoi Louise,

De camera die ik op het oog heb is ook niet nieuw en kost € 250,- Vanmiddag ga ik even informatie inwinnen bij de fotozaak, want ik wil op termijn graag een goede camera, die mijn Nikon coolpix 5000 vervangt. Nu ik rondgesnuffelt heb gaat dat zeer waarschijnlijk een Canon worden, maar ik wacht nog even met een camera kopen tot na moederdag, je weet het niet, misschien zijn de mannen hier zo lief........... :wink:
"Some people laugh because we're different... We laugh because they're all the same..... "
Gebruikersavatar
doekoeman
Actief lid
Actief lid
Berichten: 330
Lid geworden op: dinsdag 18-03-2008, 13:05
Ervaring: Overig

Bericht door doekoeman »

Hoi,

Mocht je toch een spiegel reflex nemen met verwisselbare lenzen zou ik hem niet 2dehands nemen (advies :D) er zijn meestal hier en daar wel koopjes (nieuw) goed zoeken complete kitprijs ( is inclusief lens (hetzij groothoek / macro))

Mocht je toch 2de hands willen doen moet je op paar dingen letten.
nummering van foto's dus is het doorlopend mijn camera staat nu op 1000+ nog wat je kan die resetten maar dan verberg je meestal het echte verbruik ( kan vergelijken als kilometers op een auto)

En ja gebruikersporen zitten die er te veel op dan liever niet want je weet niet hoe mooi schoon de lens in het toestel nog is (zeg maar :D)

schoonmaken van laten we het binnen lens noemen kost al snel even duur als het 2de handsje :-( .

En qua lensen betreft begin gewoon met kit lens elk merk heeft eigen lens er bij die zijn meestal wel goed hoor (groothoek) velen zullen zeggen nee en je op kosten willen jagen. Maar met kit lens beginnen camera leren kennen en dan de lens die je op het oog hebt een weekje huren (zijn bedrijven voor) ze verhuren de duurste lenzen mogelijk en je kunt er van alles mee ( ok behalve koffie zetten dan ) en de huur valt reuze mee 25 euro per week.

En dan pas de lens kopen want lenzen zijn redelijk duur te duur.
lenzen kun je ook 2de hands kopen maar let goed op krassen en gebruik. Ik kijk ook meestal hoe de persoon er mee omgaat waar je hem koopt. Wordt ie netjes gebracht zit ie nog in zijn doos zitten er beschermkappen op etc etc etc

pff lang verhaal maar suc6 met je zoektocht oo ja ik heb ook een CANON spiegelreflex die werken echt lekker maar de discussie canon nikon sony en etc kun je op een ander forum volgen. hehe

En hopelijk komt het bij ze door voor moederdag :D
Mvg,
D,
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

http://www.zilvermaan.com/forum/viewtop ... 9313#19313

Ik heb laatst deze zoektocht gehouden, ik wilde alleen geen SLR omdat ik die ten eerste zo kan lenen, 2 zelfs (een 300D) en ik daar al macro voorzetlenzen voor heb gekcoht etc.

SLR wil ik kopen en dan met een goede cursus, dat is nu buiten het budget en dergelijke.

ik heb gekozen voor een bridge camera. Helemaal blij mee, Deze is even handzamer dan SLR dus ook voor de foto's buiten sieraden (wat wel het belangrijkste was waren de sieraden)


ik heb tot aan het einde getwiijfeld over een bridge van canon, maar die werkte alleen met AA batterijen en ik wil gewoon een lithium oplaadding. Vandaar dat ik na lang wikken en wegen op de panasonic DMC fz 28 heb gekozen en ben er blij mee.


Met de canon van mn pa krijg ik de kleuren nog niet goed ingesteld


Ohja en ik wilde nieuw
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
doekoeman
Actief lid
Actief lid
Berichten: 330
Lid geworden op: dinsdag 18-03-2008, 13:05
Ervaring: Overig

Bericht door doekoeman »

Yep,

je hebt wel gelijk.
Ik heb een ixus voor "buiten" . en de 400d gaat alleen mee als het kan en als de situatie het toe laat want je gaat niet opstraat lenzen verwisselen en zo.

Maar toen ik de 400d ging halen krijg je spoed training van Canon was wel handig.

En bij een spiegelreflex komt best veel kijken hoor. voorzet lensjes lenzen statief remote pfff veel veel
dan is die ixus stuk makkelijker voor buiten gebruik klein fijn past in leeg pakje sigarette oo wacht ik rook niet meer :D dus past zo in je jas
Mvg,
D,
Gebruikersavatar
Constance Geeve
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 628
Lid geworden op: vrijdag 11-01-2008, 10:17
Ervaring: Overig
Woonplaats: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Constance Geeve »

Dat is ook de reden dat ik twijfel. Aan de ene kant wil ik graag een mooie spiegelreflex met goede lenzen omdat ik ook graag foto's maak van de natuur. Maar aan de andere kant wil ik ook niet gaan lopen sjouwen bij een dagje efteling, of mijn dure camera aan Thomas meegeven. Ik ben bang dat ik toch op 2 camera's ga uitkomen. En natuurlijk heb ik mijn mobiel ook nog. Hij maakt voor een telefoon echt goede foto's dus ik kan nog wel even wachten. Ik ga een Canon powershotzaadje of Sony cybershotzaadje (met carl zeis lens) planten bij de jongens. Hopelijk is het een plantje op moederdag :D
"Some people laugh because we're different... We laugh because they're all the same..... "
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

:)


en als dat allemaal te duur is dan zijn die bridge camera's een mooie tussenweg,
Kunnen meer dan de compacte en doen niet onder voor SLR

Die ik heb staat in het topic waar ik de link in mn vorig post plaatste.

had m van tweekend mee in limburg en dat was net nog leuk om te sjouwen. ik heb mn oude compacte ook nog natuurlijk
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie