achtergrond bij foto's

Informatie en tips over hoe je je werkstukken zo mooi mogelijk kunt fotograferen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

achtergrond bij foto's

Bericht door Willem Parel »

Toen ik Linda's werk zag met de bewust gekozen achtergrond schoot het me ineens weer te binnen dat ik dit weekend naar behang aan het zoeken was. (Kwantum , Karwei etc.)
Daarbij kwam ik allerlei mooie voorbeeld stukjes behang tegen met mooie kleuren, motieven en structuren.
Dat bracht me op het idee om er zoveel mogelijk van mee te nemen om als achtergrond bij sieraden fotografie te gebruiken.
Als je een leuk stukje hebt gemaakt wil je het ook leuk brengen... toch???
Er staan er hier 9 afgebeeld maar je hebt al gauw zo'n 25 bij elkaar hoor, voor elke stijl wat.
Dus allemaal naar de bouwmarkten voor goedkope achtergrondjes !!! :mrgreen:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu nog leren fotograferen......
(overigens, deze broche heb ik niet gemaakt hoor, gewoon even gebruikt als snel voorbeeld)
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Slim idee!

Ruud
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
silly
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 921
Lid geworden op: zaterdag 24-10-2009, 21:15
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Calgary Canada

Bericht door silly »

idd goed idee!!!
... als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan ...
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik vind het idee zeker goed al zou ik persoonlijk niet zo snel gaan voor de drukke patronen, degenen die er uit springen,.

Want bij een patroon valt het sieraad zo weg. Dus je tweede foto trekt mn oog toch naar het patroon van de achgtergrond en komt, mijn inziens, de foto niet mooi uit.

Maar de bovenste effen kleur is beter! Maar das meer de kleine dingen.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Erika schreef: Dus je tweede foto trekt mn oog toch naar het patroon van de achgtergrond en komt, mijn inziens, de foto niet mooi uit.
Ligt er ook aan welk patroon je gebruikt en met het positioneren van je sieraad.
Ik denk dat ook de structuren soms al voldoende zijn.
Dit waren even impulsieve voorbeelden voor de foto maar ik denk als je voldoende stukjes ter beschikking hebt dat het vaak van pas kan komen.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

jeps, maar ik houd t voorlopig lekker bij mn witte achtergrond, vind ik persoonlijk het meest uniform en mooist, maar das echt smaak.

ik snap dat dit snelle voorbeeldje zijn maar wel dus duideijk dat de onderste het sieraad veel minder doet uitkomen da de bovenste :)


Strucuren maakt het mss wel spannender
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Nile
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12-03-2007, 9:53
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Almere
Contacteer:

Bericht door Nile »

ik ga toch meestal ook voor een witte achtergrond, komt vaak het beste uit. Soms met een bloem of mooie steen, als dat klopt.
Die behangstukjes van bouwmarkten (ze hebben ze allemaal :fluiten: ) gebruik ik voor hele andere dingen; doosjes maken, kaarten/labels maken, als structuur voor zilverklei etc.....
Plaats reactie