Beste toestel voor macro fotografie

Informatie en tips over hoe je je werkstukken zo mooi mogelijk kunt fotograferen
gemsonthemarket
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 28-03-2011, 13:59
Ervaring: Overig
Woonplaats: purmerend
Contacteer:

Beste toestel voor macro fotografie

Bericht door gemsonthemarket »

1 goedemiddag

Ik ben bezig met het maken van fotos van edelstenen en mineralen. Ik gebruik een Nikon coolpix 12 MP leuk klein en mooie foto's echter is deze onvoldoende voor mijn volgende doel

Foto's van (stukjes) mineralen en ik wil dan bv een steentje van
3x4 cm in doorsnee op een resolutie van 3000x4000 of groter hebben

Iemand roept Canon anderen weer Nikon.
Wie heeft hier ervaring mee en/of een advies

bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Ik heb er ook geen verstand van maar ik hoor vaak hele goede dingen roepen over de Lumix Lx3, ik geloof dat die van Panasonic is (toch Ari???).
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Ja Lumix wordt gemaakt door Panasonic, maar dit typenr zegt me even niets.

Belangrijk is een goede makro stand. Lumix heeft Leica lenzen en die waren altijd topklasse. Zelf gebruik ik voor m'n sieraden een Samsung Digimax i5 met verassend goede makro, klein toestelletje en prima beelden, voor mij dan.

Als geld geen rol speelt kun je gaan voor een spiegelreflex met een goede macrolens en een flitsinstallatie.

Canon en Nikon zullen elkaar in beeldkwaliteit niet veel ontlopen, hooguit in bedieningsgemak. Maar zowel Canon als Nikon maakt lenzen die perfekt zijn maar ook teleurstellen. Doorgaans: hoe duurder hoe beter :D