Uitleg werking Zoekfunctie

Algemene zaken rondom dit forum
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Uitleg werking Zoekfunctie

Bericht door Erika »

Omdat ik het idee heb dat de zoekfunctie niet voor iedereen even duidelijk is zal ik een kleine uitleg van deze functie geven
Afbeelding


Klik op zoeken en je komt in het zoekmenu!

Nr 2: Zoek op trefwoorden Vul een woord in wat je wilt zoeken, of vul er meerdere in. Zoals staat aangegeven aan de rechterkant:
Je kan AND gebruiken om woorden aan te geven die in het resultaat MOETEN voorkomen, OR om woorden aan te geven die MOGEN voorkomen in het resultaat en NOT om woorden aan te geven die NIET in het resultaat mogen voorkomen. Gebruik een * (wildcard) om te zoeken op een deel van een woord.
ik zoek vaak op 2 woorden en dan met And er tussen omdat ik dan bijv zoek, middel and ultrasoon. Of gieten and zilver.

Als je aanvinkt zoals het staat bij nr 2, dan werkt het met engelse woorden, or, not, and ...
Je kan ook zoeken naar alle woorden, Dan doe je nr 3 aanvinken. dan krijg je alles wat je in hebt gevuld.

Of met een * zoekt ie van alles.


Ook kun je zoeken op auteur zie nr 4: Dus vul je Erika in dan kom je bij wat ik heb geschreven.



Dat is de basis van het zoeken maar je kunt dus ook nog verder:

nr 5 Forumkun je aangeven of ie in het hele forum moet zoeken of dat je liever hebt dat ie in de pijler afwerking zoekt. Dit kan het zoekveld wat verkleinen maar dan moet je wel weten dat het daar in zal staan.
of bij nr 6 Categorie aangeven welke subforum je doorzocht wilt hebben. Dan verklein je het veld ook weer, dat doe ik trouwens wel regelmatig aanklikken, omdat een techniek vraag meestal niet in het cafe staat maar in het subforum: Technieken.

Nr 7 kun je aanvinken of je alleen de topictitels wil vinden of de berichten waar de zoektekst in voor komt...

Nr 8 Zoek in afgelopen kun je aangeven of het hele forum doorzocht moet worden of alleen de laatste dag of week..

Nr 9 Sorteer op plaatsingstijd Spreekt voor zich, je kan het oude eerst of het nieuwste eerst laten opkomen.

De laatste niet genummerde spreekt voor zich lijkt me: hoeveel tekens wil je zien als je op berichten zoekt, 25, 500 etc.




Maar wat ik heb gemerkt in al mn zoektochten dat zoeken met And of Or wel fijn werkt en dat je soms wel eens even door drie pagina;s moet gaan, maar veel staat al op dit forum geschreven dus is dat een kleine moeite.


Ik hoop dat de zoekfunctie nu wat duidelijker is!?

groet Erika[/b]
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie