polijsttrommel gezocht

Heb je materiaal, gereedschap of een boek over of zoek je iets tweedehands (commerciële aanbiedingen niet toegestaan)? Heb je een vacature of zoek je een baan op het vakgebied? Plaats het hier .
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor Vraag en Aanbod voor en door actieve leden van dit forum. Het is dus niet de bedoeling dat nieuwe leden hier direct advertenties plaatsen en verder niet actief zijn op de rest van het forum.
Stéfan
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Ervaring: Leerling vakopleiding

polijsttrommel gezocht

Berichtdoor Stéfan » zondag 17-09-2017, 22:16

Hallo,

Ik heb deze zomer mijn goudsmeden diploma gehaald ( en tegelijk de publieksprijs van mijn miniatuur in ontvangst genomen :tandpasta: )

Ik doe nu de opleiding uurwerkmaken, omdat ik dat ook erg gaaf vind, nog 2 jaar studiefinanciering over had en omdat ik me graag wil onderscheiden van al die andere verse goudsmeden van mijn jaar.

Nu zit ik alleen, ik heb thuis een ateliertje met de meest basis dingen.

Een wals ( ontzettend trots op. Praktisch nieuwe durston combiwals, vertraging en zijrollen 100 mm voor 150 euro :tandpasta:

Aambeeld
Werkbank
Hangmotor
Klein polijstmachinetje
Rolplaatschaar
Klein bankschroefje
Mondblaasbrander
zuurstof brander ( zonder zuurstof nog maar dat komt nog wel )

Alleen nu kom ik nog eigenlijk 2 apparaten te kort om er echt een zelfvoorzienend attelier van te maken en dat is een ultrasoon en een giebelton

Nu vroeg ik mij af heeft iemand nog een kleine giebelton over? Het liefst met een dubbele. Of in elk geval nog een aparte trommel. Mijn budget is ongeveer 50 tot 75 euro ( ben immers nog steeds student b;) )

Maar afhankelijk van wat u te bieden heeft valt er over het budget eventueel te praten ( al zullen er waarschijnlijk ook verzendkosten bij zitten )

Ik dacht ik vraag het hier want op marktplaats komen ze niet snel voorbij of zijn te duur. Vandaar mijn vraag. Ik zie uit naar reacties b;)
Marja
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Re: polijsttrommel gezocht

Berichtdoor Marja » maandag 18-09-2017, 10:20

Zie pb.

Marja
Diana2872
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Contacteer:

Berichtdoor Diana2872 » vrijdag 19-01-2018, 22:24

Het is iets meer dan je budget maar een facebook vriend van mij heeft laatst deze giebelton aangeprezen, 5 snelheden en na elk 2 omwenteingen draaiet ie een keer andersom. Ik heb hier de link voor je van de wegpagina en de link van de "tutorial" Ik heb zelf de Trends Toys Tumbler uit engeland werkt super maar is moeilijk aan te komen in nederland, een andere facebook vriend had hem toen voor mij besteld en naar mij toe gestuurd (je moet dan wel een adapter stekker voor in de stopcontact hebben, kost een 1 euro bij aliexpress)

https://www.amazon.com/Superland-Jewelr ... 3b603bab1d

https://www.youtube.com/watch?v=3FfJoycqH7k&t=319s

Suc6!
Een Dag zonder creativiteit is een verloren Dag
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Overig
Contacteer:

Berichtdoor @tjuh » woensdag 31-01-2018, 8:39

HBm heeft nu voor 40 euro een mini polijsttrommel, met gladde binnenkant (dus liefst (niet perse nodig) zelf 6 wandjes erin plaatsen van plexiglas of metaal, staat ook wel ergens op dit forum)
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... jsttrommel
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Professioneel goudsmid
Contacteer:

Berichtdoor radiorobbie » woensdag 31-01-2018, 9:23

Hier zijn ze regelmatig te koop voor € 69,-

https://www.fortikacompany.nl/product/t ... elmachine/
Homo sapiens non urinat in ventum

Advertentie