burnout kiln 110v

Heb je materiaal, gereedschap of een boek over of zoek je iets tweedehands (commerciële aanbiedingen niet toegestaan)? Heb je een vacature of zoek je een baan op het vakgebied? Plaats het hier .
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor Vraag en Aanbod voor en door actieve leden van dit forum. Het is dus niet de bedoeling dat nieuwe leden hier direct advertenties plaatsen en verder niet actief zijn op de rest van het forum.
Muzzwell
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Overig

burnout kiln 110v

Berichtdoor Muzzwell » donderdag 28-11-2019, 20:51

Firstly a brief intro.

Ik ben Brits en nieuw hier. Ik spreek Nederlands maar typen is een ander verhaal, dus ik ga graag verder in het Engels.
I feel a bit cheeky joining a forum and then immediately offering something for sale. I work mainly with vintage hifi equipment and happen to have come accross a U.S voltage (110v) vintage burnout kiln, At first I thought this was for enameling, I understand it to have been built for dentistry and I think for melting wax after casting. It might be hot enough for several process types.

I am located in Amstelveen, the kiln is made by A. L. Engelhardt Co. Los Angeles, California, I am guessing from around 1960. Max. temp. 1350 fahrenheit (+/- 730 celcius), takes its time getting to max. temp. Is thermostatically controlled.

Small work chamber 87mm x 110mm, diepte 185mm approx.

If interested message or reply, I think email is the only way to share photos here. I am not trading in this kind of equipment, this is a one off. Alternatively it is also listed on Marktplaats,

Best regards,

Mark
Muzzwell
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Overig

Re: burnout kiln 110v

Berichtdoor Muzzwell » zondag 08-12-2019, 13:16

VERKOCHT!!
joep
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Professioneel sieraadontwerper

Re: burnout kiln 110v

Berichtdoor joep » zondag 08-12-2019, 15:51

Muzzwell schreef:VERKOCHT!!

Let op!

Het oventje is 110 volt wisselspanning
NL heeft 230 volt wisselspanning

Je hebt een transformator nodig om het Nederlandse /Europese 230 volt terug te brengen naar 110 volt.
Deze trafo's zijn in Nederland te koop. Kijk eens op het net.
Let wel op
dat het amperage overeen komt zoniet meer is bij de trafo
dan bij de oven.

Kun je niets vinden?
Dan meld je even.
Zal ik kijken wat hier nog staat of ligt.

Joep

Advertentie

Terug naar “Vraag en Aanbod”