Moer Cavallin wals gezocht

Technieken om vormen in het metaal te brengen zoals hameren, buigen, walsen, drijven, ciseleren, graveren....
Plaats reactie
Bibi
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 09-08-2022, 16:07
Ervaring: Professioneel goudsmid

Moer Cavallin wals gezocht

Bericht door Bibi »

Hoi hoi,

Ik ben tijdens een verhuis een moer van mijn Cavallin wals kwijt geraakt, waarmee de hendel vast zat. Blijkbaar is dat een speciale maat die ik alleen kan bestellen bij een prof speciaalzaak in grote hoeveelheden. Ik heb er echter maar ééntje nodig, of hooguit nog een paar reserve... Heeft hier iemand ooit hetzelfde probleem gehad en zo'n extra moer(en) liggen? Bijou moderne heeft ze niet en is geen verdeler meer, Buko in Kortrijk (B) ook niet.
Mijn wals is een Cavallin COMBI type F zonder vertraging, rollen 100mm. Er zitten twee van zulke moeren op, eentje voor de hendel en de andere op het tandwiel erboven.
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 391
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Moer Cavallin wals gezocht

Bericht door Sinterklaas »

Wat voor moer is het. Misschien kam iemand wel een website vinden waar je er 1 kan bestellen.

Dus wat is het schroefdraad? M20 oid?
Bibi
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 09-08-2022, 16:07
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Moer Cavallin wals gezocht

Bericht door Bibi »

De maat ligt eerder in de buurt van M16 of 5/8 inch en de spoed van de moer (P) =1,5mm. De vorm is een platte zeskant en de kleur is zwart.
Maar ik ga er eens mee langs bij een speciaalzaak voor profs, die kunnen dat beter meten/weten dan ik...
En hopelijk moet ik er dan geen duizend bestellen!
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 391
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Moer Cavallin wals gezocht

Bericht door Sinterklaas »

Cavallin is Italiaans als ik me niet vergis. Dus ik denk niet dat het een inch maat is.
M16 en spoed van 1.5 kan kloppen dat is een metrisch fijnmaat. Standaard M16 heeft een spoed van 2.
Gewoon naar een ijzerwarenwinkel gaan die hebben dat wel. Eventueel de andere moer meenemen.
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Moer Cavallin wals gezocht

Bericht door @tjuh »

toolstation.nl wellicht?
Plaats reactie