Foto's

Ideeën, tips, foutmeldingen met betrekking tot de opzet, inrichting en werking van het forum.
Als je testberichten of andere probeersels wilt plaatsen, doe dat dan hier.
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Professioneel goudsmid

Foto's

Berichtdoor Daniel Houwer » zondag 30-07-2017, 19:47

Hallo iedereen,,,
Ik kwam er vorige week achter dat mijn fotos niet Meer zichtbaar zijn.
De fotos stonden/staan op photobucket maar ik moet nu bijna 40,- per maand betalen om de foto's te laten zien.

Iemand een idee hoe dit anders kan?

Groeten,

Daniel.
The best things in life are still made by hand
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: Foto's

Berichtdoor Cees » zondag 30-07-2017, 21:38

Hoi Daniel, ik liep daar ook tegen aan. Op het huidige forum kan je gelukkig je foto's gewoon uploaden en heb je daar geen last meer van. Leuk toch weer eens wat van je te lezen.
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
ErwinG
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Contacteer:

Berichtdoor ErwinG » maandag 31-07-2017, 8:12

Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt. Bij nieuwe berichten kun je gelukkig de plaatjes op het forum zelf zetten. Oude berichten 'makkelijk' herstellen is bij mijn weten geen eenvoudige oplossing voor >(
Afbeelding
Briolet
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Berichtdoor Briolet » maandag 31-07-2017, 14:02

Volgens mij is de enige manier van herstellen, om eerst weer alle photo's bij PhotoBucket te downloaden vanuit je account aldaar.

Als je vervolgens op dit forum op die specifieke filenaam zoekt, vind je je post waarin je dat plaatje gebruikt hebt. Gelukkig kun je hier je oude posts editten, zodat je dan je eigen plaatje hier kunt plaatsen en dan de link naar PhotoBucket wissen.

Idd geen simpele oplossing. Gelukkig had ik hier maar 2x een plaatje in totaal geplaatst en die had ik bij PhotoBucket ook nog in een aparte map gezet. Dus hier was het snel hersteld. Andere fora kost mij meer moeite en doe ik alleen bij de interessantere plaatjes. b:D
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Zilvermaan » maandag 31-07-2017, 21:03

De oplossing van Briolet is inderdaad de enige oplossing.
Briolet
Actief lid
Actief lid

Berichtdoor Briolet » dinsdag 01-08-2017, 10:33

€ 40,- per maand is € 480.- per jaar. Dat is inderdaad belachelijk veel om foto's te kunnen plaatsen. Als ik zelf kijk wordt mij een aanbod van US$ 399.- per jaar gedaan. Dat is iets van € 341.- met de koers van vandaag.

Ik heb tegenwoordig een eigen nas van het merk Synology. Zeg maar een thuis fileserver waar je zelf een aantal harde schijven in stopt. Hun goedkoopste model kost minder van € 150.- Voor € 100,- heb je ook al een mooie HD. Doe er nog een 2e HD bij voor de noodzakelijke backup. Voor 350.- heb je dan al een systeem met webserver waar je al je foto's op kunt zetten. Die foto's kun je ook op fora linken.

En dat is een éénmalig bedrag en niet een jaarlijkse kostenkost, zoals PhotoBucket nu voorstelt. Alleen is het gebruikersgemak van een externe partij een stuk simpeler dan alles zelf doen. b:D
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Zilvermaan » dinsdag 01-08-2017, 18:41

Ik kan ook deze site aanraden als backup opslag in de cloud voor bestand of foto's, gratis 1000 GB
https://www.transip.nl/stack/
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Overig
Contacteer:

Berichtdoor @tjuh » dinsdag 01-08-2017, 19:48

ok, sorry voor de offtopic reactie.... :bloos:
maar ik zou dus nooit voor een nas systeem gaan, zelf een server opzetten via linux server + HD's in raid 5 is niet erg moeilijk, maar als je systeem kapot gaat zijn je harde schijven iig nog bereikbaar via elk willekeurig moederbord, bij nas niet tenzij je een exact hetzelfde exemplaar weer hebt waar je je schijven in kan zetten. en dat wordt na 2 jaar meestal al erg moeilijk....
Briolet
Actief lid
Actief lid

Berichtdoor Briolet » woensdag 02-08-2017, 9:49

@thuh, alle nas systemen die ik ken draaien op linux, dus je opmerking over een eigen linux server i.p.v. een nas is onzin. Zeker met je opmerking over het kunnen lezen van linux formaat. Linux formatteert EXT3 of EXT4. Dat leest een windows bak inderdaad niet standaard. Maar ook de schijven uit een Linux server kun je dus niet zo vanuit windows lezen. Er zijn echter meerdere gratis programma's voor Windows die deze schijven wel lezen.

Een eigen nas, speciaal om hier foto's te plaatsen is natuurlijk overdreven. Maar er zijn steeds meer mensen die zo'n ding aanschaffen als file server voor thuis. Ik ken alleen de Synology versie goed. Daar zit een heel programma bij voor foto beheer en om foto's toegankelijk te maken voor derden.

Het plaatsen van foto's op fora is geen expliciete toepassing, maar elk plaatje dat op een wegserver staat, kun je in principe in een fora inplakken als je de link naar dat plaatje hebt. Aanschaffen van zo'n nas hiervoor is onzin, maar als je er al een hebt staan, kun je hem hiervoor gebruiken. Of op een andere manier je foto's van je creaties publiceren.
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Overig
Contacteer:

Berichtdoor @tjuh » woensdag 02-08-2017, 13:04

Briolet schreef:@thuh, alle nas systemen die ik ken draaien op linux, dus je opmerking over een eigen linux server i.p.v. een nas is onzin.
praktisch alle servers op deze planeet draaien op linux.

Een nas draait wellicht op linux, maar ze hebben nog steeds ook hun eigen software/back-up systeem en daar ligt vaak het probleem. Terwijl de software matige raidsysteem van linux altijd weer te installeren is op welke pc dan ook om je harde schijven weer te lezen. Het was iig voor mij de doorslag om maar net iets meer werk te verrichten.

Advertentie

Terug naar “Feedback en testen”