Boek assieraden

Informatie en tips over waar je welke kennis en ervaring op kunt doen, beoordelingen van boeken en tijdschriften en links naar andere websites die interessant zijn voor leden van dit forum
Plaats reactie
Silverlace
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 10-01-2019, 11:56
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Boek assieraden

Bericht door Silverlace »

Goedendag!

Ik wil graag assieraden leren maken dus ik ben op zoek naar een boek of training waar dit in voor komt.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Boek assieraden

Bericht door Erika »

Hoi Silverlace
het is niet zomaar een boekje wat je dan vindt
Het is vooral de basiskennis vaktheorie dus oppassen emt solderen holle vormen etc
Boeken van anastasia young zijn altijd wel duidelijk , maar niet voor alleen assierad n


WAt voor ervaring heb je al , heb je ergens cursus gedaan of iets de rgelijks
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Silverlace
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 10-01-2019, 11:56
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Re: Boek assieraden

Bericht door Silverlace »

Hoi Erika,

Dankjewel voor je reactie!
Ik snap dat je zegt dat het niet even een boekje of instructie is maar het echt technieken zijn waar je de kennis voor moet hebben.

Ik heb de cursus goudsmeden gedaan op de vakschool in Schoonhoven. Dus de basiskennis heb ik (denk ik, ik weet niet precies wanneer je dat kunt zeggen.)

Het boek Professionele sieradentechnieken van Anastasia Young ga ik zeker bestellen.

Een training oid lijkt me ook interessant.
En weer een cursus doen kan nooit kwaad en is heel leuk maar ik dacht wellicht is dit een mooie eerste stap.

Dankje!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Boek assieraden

Bericht door Erika »

Zo kunnen we al gerichter antwoord geven

Als je assieraen maakt zijn er diverse technieken, die van onzichtbaar verwerken en van zichtbaar verwerken
Het is onzin dat je as in goud of zilver mee kunt gieten, het kan geen verbinding met elkaar aangaan, de metalen in de legering en het as. Wat wel kan is dat je de stukjes as 'vangt' in het goud als vuil . Het zal als Slak op je giet komen, maar het kan zijn datje er iets van meegiet,
Alleen dan meot je niet meer voorsmeden, walsen etc. Dus het als gieting gebruiken

Het verstoppen in een hiolle ruimte kun je door middel van schroefdraad sluiten (zie je vaak bij de mant en klare versies) Ik lijm wel graag dan de schroefdraad . Maar het allerliefst soldeer k het dicht en dan kom je bij stukje holle vormen solderen ,,,, kunnen ontploffen maar als het geen grote ruimtes zijn en de stop niet te groot heb je het vrij snel gesoldeerd, dus geef je het geen kans

Zichtbaar verwerrken doe ik met uv hars...
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie