Holle versleten gourmet

Alles rondom reparaties van bestaande werkstukken.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat heb ik direct gepoogd Briolet, direct gezegd, we zouden..... maar nee ze wil dit zo houden als het kan. Ik heb prijzen gemaakt en ze belt zo terug, en ik heb al aangegeven dat ik niet durf te zeggen of het echt goed houdt....
Het gaat haar erom dat als de grote schakels doorbreken ze de band niet direct kwijtraakt. soort veiligheidscollier!


ik heb laatst een zilveren armband schakel (bloemetjes) op een zilveren slavenband gezet
Iets anders ontwerpen is iets wat ik vaak doe, maar dan moet de klant wel zo ver zijn dat een sieraad een ander uiterlijk/doel krijgt.
Broche is het minst wat ik maak, maar ik begrijp wel wat je bedoelt en dat was t eerste wat ik aangaf. Schakels onder solderen was niet mijn idee omdat ik er niet 100% achter durf te staan, vandaar ook hier de vraag of het uberhaupt gedaan wordt en of het houdt.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Janna
Actief lid
Actief lid
Berichten: 398
Lid geworden op: zaterdag 12-04-2008, 13:39
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door Janna »

In dat geval zou je ook nog kunnen denken aan een aantal kleine veiligheidskettinkjes de armband rond, denk aan een stuk of vijf/zes, evt. elkaar overlappend, het wordt dan decoratief en je houdt de armband zoals die is.
Maargoed, volgens mij heb je helemaal geen hulp nodig met de creatieve idee?n, ;) maar het kwam in me op, wie weet is het een ideetje.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Het moeilijke in zulke gevallen zijn vaak de wensen (lees eisen) van de klant.
Het mag niet zus en het moet eigenlijk zo en dan ben je zeer beperkt bij het invullen van je eigen id?en.
Dan moet je het soms zo doen dat je er niet geheel achter kunt staan.
Ik heb ook wel eens voorgesteld ?insmelten en een rinkelband van maken? als je dan uitlegt dat ze dan een armband dragen van hetzelfde goud maar dan in een andere vorm wil ze dat nog weleens over de drempel helpen.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

De armband zelf is voor de klant waardevol. Wat je zegt Willem.. soms heb je minder ruimte. Heb ook voorgeleGD om te smelten.
Janna goed idee maar de band. Moet zo min mogelijk vsn uiterlijk veranderen. Het is van haar oma en daarns haar moeder zo gedragen
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Janna
Actief lid
Actief lid
Berichten: 398
Lid geworden op: zaterdag 12-04-2008, 13:39
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door Janna »

Ik snap het... Een lastige!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Jeps
Ik begrijp het gevoel van mevrouw: oma en mijn moeder droegen de armband zo ie is,. Er zijn wel wat schakel er al uit gehaald ook en er moeten er weer 2 uit. Maar die wil ze ook niet kwijt nog want als dochter het ook wil gaan dragen..

Het allerliefst sta je gewoon 100% achter een sieraad of rep[aratie maar dat kan niet altijd. En soms zijn mensen zo enorm gehecht aan het sieraad dat er weinig aan veranderd kan worden. Liefst maak ik eer stevige band van,. maar 1 kost geld, 2 onzichtbaar maken maakt het moeilijker, 3 klant is koning :)

Vanuit mn creativiteit denk ik dan kom laten we wat leuks nieuws, met een verwijzing naar het verleden erin, maken. Mss ook weer een beroepsdeformatief van me, maar zeker laaste tijd is dat wat veel gebeurd, mensen komen met oud goud en ik moet daar nieuw van maken.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
frans
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: maandag 20-07-2009, 10:53
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Hilvarenbeek

Bericht door frans »

soort van slaven armband erin maken en de schakels erover solderen maat mag geen probleem zijn omdat er nog schakels uit het verleden zijn
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

nogmaals, dat wil ze niet:)

Ik vroeg puur of haar idee wat ze wil stevig genoeg was. :)

Idee?n genoeg, maar mevrouw wil eigenlijk niets veranderd aan de band, maar dat houdt de band niet nog jaren uit. Dit is puur tegen verlies
Ze wil geen slavenband (dat was de eerste die ik zei omdat ik dat van de zomer met een heel andere schakel in zilver heb gedaan)

Daarnaast is slavenband duur en dan is ernog niets gebeurd.

Bedankt voor het meedenken, maar in dit geval vroeg ik naar stevigheid en niet oplossing
Er zijn genoeg andere wegen, maar die kan ik niet alleen in slaan. De klant betaald, het is haar emotie, haar sieraad en ik kan niet dwingen om iets te doen waar ze niet achter staat toch!
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
frans
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: maandag 20-07-2009, 10:53
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Hilvarenbeek

Bericht door frans »

klinkt als het alom bekende dubbeltje :D
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Op zn kantje he :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie