ring met Onyx steen & diamantjes verkleinen

Alles rondom reparaties van bestaande werkstukken.
Plaats reactie
byonah
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 23-09-2012, 22:22
Ervaring: Geen ervaring

ring met Onyx steen & diamantjes verkleinen

Bericht door byonah »

Ik ben dringend op zoek een goudsmid die de volgende ring kan verkleinen of die kan laten weten of dit ?berhaupt mogelijk is.

Het betreft een wit gouden heren ring met 2 diamantjes en 3 onyxstenen. De ring is nu een maat 10 (61) en zou moeten worden verkleind naar een maat 8,5 - 9.

Ik zie de reactie graag tegemoet.
[/img]http://imageshack.us/a/img594/2418/ringm.png
Gebruikersavatar
Janna
Actief lid
Actief lid
Berichten: 398
Lid geworden op: zaterdag 12-04-2008, 13:39
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door Janna »

Het is handig als je zou willen vertellen waar je woont. Er is dan vast iemand bij je in de buurt, de de ring wilt bekijken.

Ik ben ook benieuwd, of zo'n ring kleiner te buigen is met dit soort zettingen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Dit is zeer risicovol, bij slechts geringe verbuiging is er al een groot risico dat de onixjes gaan barsten.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Briolet »

Als je geluk hebt zijn die steentjes ingelijmd en kunnen ze er eerst uit. Als ze echt vast zitten, overleven ze het vast niet. (3 ? 4 mm tussen uit?)

Welke maat 10 is dat overigens. De Franse/Spaanse/Japanse maat 10 is omtrekmaat 50 (40 bij op tellen).
De US maat 10 is volgens mijn tabel omtrek maat 63. En een hongkong 10 komt uit op 48.5 :lol:

Geef mij maar de Nederlandse diameter maten die gewoon met een schuifmaat zijn op te meten. (Of omtrek maten voor bij het vergroten)
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Meestal geen probleem. Hij blijft alleen niet rond. Mocht het risico te groot zijn dan kun je ook nog altijd besluiten om er een binnenring in te laten kitten. Die kan desnoods van zilver zijn en wordt dan gewoon mee gerhodineerd.

ari
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Meestal geen probleem. Hij blijft alleen niet rond. Mocht het risico te groot zijn dan kun je ook nog altijd besluiten om er een binnenring in te laten kitten. Die kan desnoods van zilver zijn en wordt dan gewoon mee gerhodineerd.

ari
byonah
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 23-09-2012, 22:22
Ervaring: Geen ervaring

Bericht door byonah »

Ik ben woonachtig in Rotterdam.

Het betreft een US maat 10, en heb een beetje rondgekeken dat mij Nederlandse maat dus 58 moet zijn. Met betrekking tot de onyxstenen indien deze barst kunnen er toch altijd nieuwe in worden geplaatst.

De binnenring lijkt mij een optie weten jullie iemand in de omgeving Rotterdam die dit kan doen?
byonah
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 23-09-2012, 22:22
Ervaring: Geen ervaring

Bericht door byonah »

Hartelijk dank voor all reacties en adviezen.

Inmiddels een goudsmid in Rotterdam- Schiebroek gevonden die deze gaat verkleinen.
Plaats reactie