stalen ring verkleinen

Alles rondom reparaties van bestaande werkstukken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Precious Art
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1108
Lid geworden op: dinsdag 15-04-2008, 9:08
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

stalen ring verkleinen

Bericht door Precious Art »

Hoi, hoi.

Ik heb een stalen trouwring voor iemand gemaakt. Maar nu zit hij toch een beetje ruim.
Kun je stalen ringen ook stuiken?

Ik heb een gewoon hand stuikapparaat. Maar wil eerst advies, voordat ik die mol.

Groetjes
Precious.
Groetjes,
Precious.

Maak fouten in het prettige besef dat de optelsom van je fouten "ervaring" wordt genoemd.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

kost wat kracht en je moet oplette natuurlijk en ligt eraan hoeveel kleiner, maar ik heb t wel vaker gedaan, kleine beetjes en met beleid, voor mn apparaat, heb geen niessing
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

Ik pak bij erg zwaar werk de stuikring, de ring en een vlaktas en gooi die sandwich tussen de bankschroef.
Moet je wel een flinke bankschroef hebben maar het gaat.
Mogen natuurlijk geen stenen in de ring zitten. of gaten of iets wat de ring onevenredig laat stuiken.
The best things in life are still made by hand
Gebruikersavatar
Precious Art
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1108
Lid geworden op: dinsdag 15-04-2008, 9:08
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Precious Art »

Nee er ziten geen stenen in, maar helaas wel al met de laser bewerkt.
Ik ga het eerst maar even met een onbewerkte proberen.
Bedankt voor de tips

Groetjes
Precious
Groetjes,
Precious.

Maak fouten in het prettige besef dat de optelsom van je fouten "ervaring" wordt genoemd.
Gebruikersavatar
goldenwonder
Actief lid
Actief lid
Berichten: 417
Lid geworden op: dinsdag 27-11-2007, 13:15
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door goldenwonder »

Bij een gewone gladde stalen ring, krijg je dat makkelijk voor elkaar. Staal is minder hard dan je denkt. En als hij met de laser gelast is, dan kan je hem rustig instuiken.
Orotig laser solderingen, gecompliceerde juwelenmontages en zetwerk
Gebruikersavatar
Precious Art
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1108
Lid geworden op: dinsdag 15-04-2008, 9:08
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Precious Art »

Nee, het laserwerk was niet de naad. Er was aan de buitenkant een hele tekening in gelaserd. Dus die mocht niet beschadigd worden. De klant had uiteindelijk dat ze ook de breedte van de ring smaller wilde (grr) Dus samen besloten om helemaal op nieuw te beginnen en het laserwerk opnieuw te laten uitvoeren. Gelukkig stond ze er wel voor open om deze extra leserkosten te betalen. Ze had uiteindelijk in eerste instantie zelf voor die bredere maat gekozen.
Inmiddels zijn ze getrouwd en helemaal happy met de trouwringen.
De ring die te groot, te breed en reeds met tekening was, mocht ik houden als voorbeeld voor andere klanten om te laten zien wat de mogelijkheden van laserwerk zijn. Dus ik ook happy.


Afbeelding


Groetjes
Precious
Groetjes,
Precious.

Maak fouten in het prettige besef dat de optelsom van je fouten "ervaring" wordt genoemd.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Ziet er mooi uit, waar heb je dat laten laseren?
Ik vraag dat even omdat ik laatst ook iets heb laten laseren maar ik daarover helemaal niet tevreden was.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Caty
Actief lid
Actief lid
Berichten: 216
Lid geworden op: vrijdag 08-06-2007, 13:09
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Caty »

Ben erg benieuwd naar de manier van laseren, kan iemand hier meer uitleg over geven?
Nooit geprobeerd is altijd mis.
Gebruikersavatar
Precious Art
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1108
Lid geworden op: dinsdag 15-04-2008, 9:08
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Precious Art »

Laten doen bij JewelLaserSolution in Den Haag.

Ik ga daar wel vaker heen als ik iets te laseren heb. Maar als je iets twee keer achter elkaar het zelfde wil, schijnt dat toch moeilijk te zijn. (of meteen in een keer inleveren) Laatst de ene week wat laten doen. Toen bedacht ik dat het eigenlijk wel goed ging en het dus een tweede keer zo wilde. Dan is de maatvoering ineens anders.
Waar dat dan aan ligt weet ik niet. Maar ze zijn aardig snel, meestal met een week klaar. En omdat het dicht bij is is het voor mij makkelijk er even heen te gaan en door te spreken wat ik precies wil.

Hoe het dus verder in zijn werk gaat weet ik niet. Zij hebben de lasers en ik breng hen werk, :D
Ik geloof trouwens dat ze daar meerdere lasers hebben.
Verschillende type of zo.
Voor zover ik weet scannen ze de tekening in. Dan wordt deze geoptimaliseerd (dat is vooral bij vlakken nodig) Wordt in gegeven in de computer en die zet de laser aan het werk. Bij een ring is het voordeel ook dat de computer er voor zorgt dat de tekening rondom goed op elkaar aansluit en je dus geen naadje ziet. (Dit is wat ik zo'n beetje uit hun uitleg heb gehaald)
De eerste keren leverde ik een plat zilver/goud plaatje in en maakte daar achteraf de ring van. Nu lever ik ringen in en laseren ze rond.
Dat is dus een stuk makkelijker.


Groetjes
Precious
Groetjes,
Precious.

Maak fouten in het prettige besef dat de optelsom van je fouten "ervaring" wordt genoemd.
Gebruikersavatar
Caty
Actief lid
Actief lid
Berichten: 216
Lid geworden op: vrijdag 08-06-2007, 13:09
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Caty »

Oke, bedankt voor je uitleg, zal het adres opslaan, en mocht ik eens in de buurt zijn, dan ga ik daar eens een kijkje nemen, gr Caty.
Nooit geprobeerd is altijd mis.
Gebruikersavatar
Janna
Actief lid
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: zaterdag 12-04-2008, 13:39
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door Janna »

Bij Jewel Laser Solution heb ik ook eens een zilveren armband laten laseren. Dat was qua machines instellen een vrij lastige opdracht, maar ze hebben het erg mooi uitgevoerd. Je krijgt een goede service en denken met je mee. Aanrader dus, inderdaad!
Plaats reactie