Verkleinen Buddha tot Buddha-ring

Alles rondom reparaties van bestaande werkstukken.
Plaats reactie
jokekuiper
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 149
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 20:15
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Spijkenisse

Verkleinen Buddha tot Buddha-ring

Bericht door jokekuiper »

Beste mede-goudsmeden,

Ik heb al bijna een jaar niets me laten horen (mijn man heeft tijdens onze vakantie vorig jaar een hersenbloeding gekregen met alle gevolgen van dien), maar ben toch weer druk aan het smeden! Ik kreeg van iemand die een ring bij me gekocht heeft de vraag of ik haar Buddha to Buddha-ring kleiner zou kunnen maken. Nu zijn dat van die schakelringen, dus een stukje ertussenuit halen gaat hoe dan ook niet, maar wellicht kan ik iets aan de binnenkant solderen om hem passend te maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben eigenlijk doodsbenauwd om er de vlam op te zetten...

Volgens mij is het deze ring:
Afbeelding

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!

Groet,

Joke
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Bericht door Cees »

Hoi Joke, met het model waarvan je de foto laat zien heb ik geen ervaring.
Heb wel een keer een Buda to Buda gerepareerd. Betrof zo een ring met van die grove gourmet schakels. In het midden van de ring zit dan een kastje waar buddha to buddha opstaat. Bij dat kastje was een schakel half afgebroken en in het midden van de ring was een soldering los. Voor ik eraan begon heb ik even gekeken wat de nieuwprijs was (? 145), dan weet ik in ieder geval wat de maximale schade kan worden. Heb er in totaal 5 solderingen aan moeten verrichten.

Als ik naar het plaatje van de ring kijk die jij laat zien niet echt eenvoudig. Heb even via google gekeken betreft een jill ring huidige prijs maat 20 ? 60,--.
Ik weet niet hoeveel kleiner de ring moet worden, maar anders zou ik een van de verbindingsringen kleiner maken, Dit wel eerst bespreken met de klant omdat hierdoor de symmetrie geweld wordt aangedaan, anders alle verbindingsringen kleiner maken of inderdaad hetgeen je zelf al noemde er aan de binnenkant stukjes op solderen ook een hele klus.

Succes
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
jokekuiper
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 149
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 20:15
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door jokekuiper »

Hoi Cees,

Hartelijk bedankt voor je adviezen. Ik ga er nog eens heel goed over nadenken. Het punt is dat deze ring voor de eigenares een sterke emotionele waarde heeft en niet zozeer een geldwaarde. Ik ga de mogelijkheden nog eens goed overdenken.

Groet,

Joke
Plaats reactie