Berichtdoor Erika » woensdag 21-02-2018, 13:57
Als het niet met tin is gesoldeerd, dan is de parel vastgezet met de diamant. Het kan niet dat parels tegen vuur kunnen.
Anders echt onder geklonken. Tegenwoordig kom je met de laser wel , mss dat vroeger is gepukt maar dan is het geen antiek.
En nee parels vroeger konden ook niet tegen hitte.
Dus zoals ik het zie zijn de diamanten als laatste gezet , dit had een hele vernieuwing van de staaf meoten zijn
NOOIT solderen aan parels (koraal, barnsteen etcetc), er zijn maar paar stenen die het kunnen hebben.
Heb je het groene leerboek nog, staat het in wat wel en niet kan. Dit is wat ze je leren op school.
Parels kun je lijmen en kllemmen, maar het kan niet tegen vuur
Je kan het nog proberen af te dekken in natte watten of in nat vogelzand en dan met de little torch heel snel en heet gaan (brander met apart zuurstof en dan aangepast sioldeerkopje, zodat je er een naald op kan zetten voor een kleine hete vlam. )
Korund (onbehandeld) diamant, granaat dat zijn stenen die tegen vuur kunnen, maar dan ook noooooooit in de borax
Als je hier rechtsboven de zoekfunctie gebruikt zul je al heel wat bestaande topics vinden met goede tips
dus nieuwe staaf erin solderen, waar je de diamant op kunt zetten en waarschijnlijk kom je uit op twee nieuwe parels als jede jusite kleur niet kan vinden,. Witgoud afdekken met Blanka!
Te vinden bij alma indings, herens en herens, bijoumoderne.
Ruppenthal, birgem, edelsteenbeurzen, zilverdag schoonhoven tweede pinktersdag!?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.