Halsketting Kalabloem

Alles over het ontwerpen van werkstukken
elpi
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 26-11-2009, 14:23
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door elpi »

Willem Parel schreef:Alma heeft een titanium etsmiddel waarmee je de kleur weer egaal grijs krijgt in een paar seconden ( en je dus opnieuw een poging kunt doen voor de juiste kleur).
Maar je moet je er van bewust zijn dat dit Flourwaterstof is en het een zeer gevaarlijk goedje is.
Wat betreft je idee van de takjes, dat liijkt mij zeer passend en stijlvol.
Je zou een onder en bovengedeelte kunnen maken en dan een scharierpunt als bij een slavenband en eventueel een kant en klaar bakslot van Bijou Moderne er in monteren.
Dat scharnierpunt is gemakkelijk te realiseren met wat buis.
Ik heb nu alles in huis. Beetje moeite gehad bij alma omdat ik geen bedrijf heb.
Met welke dikte moet ik de bloem kan ik de bloem maken? Ik dacht zelf aan 0,5 want het Titanium is heel stug ook al heb ik hem uitgegloeid. Het slot wat jij omschrijft is moeilijk voor mij, omdat ik zoiets nog nooit gemaakt heb. Ik ben in principe maar een hobbyist. Moet ik het etsgoedje nog verdunnen of gaat het Titanium in het onverdunde etsmiddel.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

0.5 lijkt mij ook de juiste dikte, dat etsmiddel hoef je niet te verdunnen, wel rubberhandschoenen dragen en goed ventileren ( of even buiten doen).
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
elpi
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 26-11-2009, 14:23
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door elpi »

Willem Parel schreef:0.5 lijkt mij ook de juiste dikte, dat etsmiddel hoef je niet te verdunnen, wel rubberhandschoenen dragen en goed ventileren ( of even buiten doen).
Ik heb van te voren een stuk Titanium uitgezaagd en geprobeerd te kleuren. Ging best goed. De bloem voor de halsketting heb ik uitgezaagd uit het gekleurde stuk. Vraagje: ik wil de bloem eerst etsen, dan vormen en dan weer kleuren, omdat er gauw krassen of strepen op komen. Is de volgorde goed of kan ik ook als de bloem gekleurd is schuren? Ik denk bij mezelf dat ik de kleur er dan ook afschuur. Wat is de beste manier?
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Ik zou eerst vormen, dan etsen en dan kleuren.
Bij schuren verdwijnt ook weer de kleur.
Wel even een fotootje he... :wink:
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
elpi
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 26-11-2009, 14:23
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door elpi »

Willem Parel schreef:Ik zou eerst vormen, dan etsen en dan kleuren.
Bij schuren verdwijnt ook weer de kleur.
Wel even een fotootje he... :wink:
Was ik wel van plan, maar alleen als het klaar en gelukt is.
Plaats reactie