Ontwerpen testen op draagbaarheid, nul ervaring

Alles over het ontwerpen van werkstukken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CreativeMind
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 09-04-2015, 0:27
Ervaring: Overig
Woonplaats: Maarssen

Ontwerpen testen op draagbaarheid, nul ervaring

Bericht door CreativeMind »

Is het mogelijk om ontwerpen te testen op draagbaarheid of dat ze praktisch zijn?

Ik heb zelf totaal geen ervaring met goudsmeden (althans nog niet), maar zou toch graag willen proberen om modelletjes te maken.
Zodat ik kan zien of het inderdaad mogelijk is om de ontwerpen uiteindelijk toch met "echt" edel-materiaal na te maken, en dat de ontwerpen geschikt zijn om te dragen.
Ik heb vaak idee?n om iets te maken, maar vaak de benodigdheden er niet voor zelfs niet als test-view.

Wat zou het makkelijkste materiaal zijn om mee te werken waar ik een modelletje van kan maken?

Groetjes :)
"My fantasy world is my inspiration"
Gebruikersavatar
jules-66
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 75
Lid geworden op: vrijdag 11-04-2014, 11:56
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: steenwijk

Bericht door jules-66 »

carton? voor strakke ontwerpen.. lekker knippen en plakken;)
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Klei wat je zo kunt afbakken in de keukenoven? Ik weet niet meer hoe dat spul heet maar ik geloof Das of zoiets.

Gevonden

http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/das-klei-wit

Oh, ik lees dat sit zelfs niet in de oven hoeft, maar je zou er broches, armbandschakels....ja noem maar op van kunnen kneden en verven.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
CreativeMind
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 09-04-2015, 0:27
Ervaring: Overig
Woonplaats: Maarssen

Bericht door CreativeMind »

Dankjewel voor de reacties! :)

Jules-66: Ik denk dat karton inderdaad handig kan zijn voor platte ontwerpen, zo is het namelijk makkelijk te zien welke laag het beste kan bevestigen op welke laag die er steeds bovenop komt.

Willem Parel: Die klei had ik al een paar maanden geleden gekocht om te kijken of ik mijn facet geslepen edelstenen er ook in kon verwerken, maar heb de klein nog niet aangeraakt vanwege de bende in mijn werkplek.

Nu ik al 4 ontwerpen heb, zou ik ze misschien 1 daarvan kunnen uitknippen van karton, 2 bezig met rijgdraad van staal, en de laatste met klei en deels rijgdraad van staal bewerken.

Groetjes :)
"My fantasy world is my inspiration"
Plaats reactie