stom probleem

Alles over het ontwerpen van werkstukken
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: stom probleem

Bericht door Erika »

Alma Findings behoort net als Bijou Moderne, Schone, drijfhout en Herens. ( de nederlandse groothandels) tot de basiskennis der goudsmeden toch b:D en sinds dit jaar officieel nederlands leverancier van rio Grande.

WErkt als een speer en scheelt hoop verzend en inklaringskosten
Heerlijk
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Abo
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 778
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 10:22
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: stom probleem

Bericht door Abo »

Nu lijk ik hier echt wel voor idioot te staan :P

Ik heb net "Alma" als zoekopdracht ingegeven op internet en kom ...... NERGENS uit buiten enkele boeken van een auteur die ik nergens van ken.
Ik ben toch wel heeeeeel erg benieuwt wie of wat Alma mag zijn en hoe die speer werkt.

Mag ik hiermee aan de goede Sint Willem of tante Erika vragen om me een link te bezorgen zodat ik mijn kennis kan verrijken? b;)
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: stom probleem

Bericht door Erika »

https://www.google.nl/search?q=alma&oq= ... 3&ie=UTF-8
En als je hierboven in de balk klikt op links dan kom je op de leveranciers lijst uit en staat ie boven.
Als ik alleen op alma zoek kom ik dus een observatory tegen een wiki en dan alma findings (de gehele naam die ik gister ook noemde :)) in het lijstje der nederlandse leveranciers
Alma Findings behoort net als Bijou Moderne, Schone, drijfhout en Herens. ( de nederlandse groothandels) tot de basiskennis der goudsmeden toch b:D en sinds dit jaar officieel nederlands leverancier van rio Grande.
8ik dacht als ik ze noem tussen al die bedrijven en noem ze ook nog eens leverancier van Rio Grande dan is het duidelijk dat het een groothandel is.
Tegenwoordig lasergraveren ze ook.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Abo
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 778
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 10:22
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: stom probleem

Bericht door Abo »

En het licht heeft zich aan mij getoond ! b:D

Ja zeg, daar heb ik nog nooit van gehoord. Die mensen moet ik beslist eens contacteren.
Ik heb belangstelling in een product dat wel via rio te verkrijgen is maar dat niet voor verzending toegelaten is wegens zijn chemisch karakter.
Bij deze bedankt voor de info Erika (en Willem ook), ik weet niet alles en leer nog altijd bij.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: stom probleem

Bericht door Erika »

:yo: :applaus:
geen mens is ooit uitgeleerd toch!

Rio grande en alma systeem is geweldig (alleen kost het me geld b;) )
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: stom probleem

Bericht door Willem Parel »

Abo schreef: ik weet niet alles
....maar samen weten we verdomt veel.... b;)
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Abo
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 778
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 10:22
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: stom probleem

Bericht door Abo »

Daar ben ik het helemaal met je eens Willem :thumbsup:
Gebruikersavatar
Precious Art
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1108
Lid geworden op: dinsdag 15-04-2008, 9:08
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Re: stom probleem

Bericht door Precious Art »

Zat sjablonen op de rommelmarkt....
Ik heb een la vol met allerlei vormen. :)

Groetjes
Anita
Groetjes,
Precious.

Maak fouten in het prettige besef dat de optelsom van je fouten "ervaring" wordt genoemd.
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 456
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: stom probleem

Bericht door Briolet »

Erika schreef:Als ik alleen op alma zoek kom ik dus een observatory tegen een wiki en dan alma findings
Als je de privacy instelling van Google niet gebruikt, zoals de meeste mensen, dan onthoudt Google je zoekgedrag. Dan kan het dus gebeuren dat jij iets anders vind dan iemand die nog nooit via Google naar die site gegaan is.

Als ik op 'alma' zoek, is het zelfs de eerste treffer. b:D
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: stom probleem

Bericht door Erika »

Abo, ik heb je de volledige naam gegeven , datje het dan niet kan vinden kan ik niets aan doen en ligt niet aan mij instellingen, GEzien ik dat bericht schreef op een computer die niet van mij is en waar chrome nooit wordt gebruikt. Daarbij google ik ze nooit want ze staan gewoon in m'n bladwijzerbalk


Al ik google op alma findings komt ie naar voren als ik op die andere computers zoek op alma moet ik wat meer graven maar komt ook alma findings ergens naar voren. Ik kon niet meer geven dan de volledige naam en dat deed ik in de post, dat het dan niet gegoogled kan worden kan ik niet ruiken van afstand, ik ga er van uit dat bij volledige correcte namen het wel gevonden zou kunnen worden. Ongeacht de privacy instellingen .

maar omdat het niet te googlen is blijkbaar doe ik het ook nog even zo (staat ook nog steeds als eerste in het linkentopic genoemd welke ik eerder ook hier al linkte, maar om het nog makkelijker te maken)
http://www.almafindings.nl
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie