Verzoek: clip on oorbellen

Alles over het ontwerpen van werkstukken
Plaats reactie
Diana2872
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 02-04-2015, 16:49
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Zeist
Contacteer:

Verzoek: clip on oorbellen

Bericht door Diana2872 »

weet iemand een goed tutorial of book waar ik kan zie hoe je het beste clip-on oorbellen kan maken in plaats van oorbellen voor piercings? Sommige klanten van mij willen wel oorbellen maar hebben geen gaatje in hun oorlel
Een Dag zonder creativiteit is een verloren Dag
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Verzoek: clip on oorbellen

Bericht door Erika »

Waarom niet gewoon kant en klare clipsystemen kopen. Ik weet je werkt veel in koper, maar dat zou ik niet gebruiken voor clipsysteem (naast dat groen geoxideerd koper giftig is, is het koper te zacht)
Bijou, alma, herens en herens etc ze hebben allemaal kant ne klare systemen welke je kunt solderen . Zet je de basis op de oorbel en de klem zet je er later in
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Diana2872
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 02-04-2015, 16:49
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Zeist
Contacteer:

Re: Verzoek: clip on oorbellen

Bericht door Diana2872 »

Hoi Erika,
nee koper wilde ik ook niet gebruiken ervoor, wou het gewoon proberen om zelf te maken b;) kopen is natuurlijk een optie, dan kan ik kijken hoe ze gemaakt zijn, lijkt mij gewoon een leuke oefening :think: en dan kan ik misschien nog "mijn eigen draai"eraan geven
Een Dag zonder creativiteit is een verloren Dag
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Verzoek: clip on oorbellen

Bericht door Erika »

kun je ook kijken bij goedkope meuksieraden winkels... als het om systemen gaat
Naast de catalogi natuulijk


Het komt er op neer dat je een scharnier en een verend deel moet hebben zodat het klemt.
Dus voor die paar euro inkoop is mijn tijd te duur om scharnieren te maken enzo, in zilver dan natuurlijk.
Maar scharnierblok op de oorbel en de klem zo maken dat het op spanning in het scharnierblok kan worden gezet. (vandaar dat koper niet zo werkt, eerder messign of alpaca dan, koper is te zacht)


Moet ik ook zeggen dat ik echt niet veel klanten heb voor clips

Ik kan het maken ik kies er voor economischer te werken, maar het is dan ook mijn dagelijks brood wat ik er mee moet verdienen.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie