SVS: Ring: vergeet-mij-niet

Verzameling van SVS-jes waarin stap voor stap wordt getoond hoe een werkstuk of techniek wordt uitgevoerd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 958
Lid geworden op: zondag 17-09-2006, 13:02
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Tilburg
Contacteer:

SVS: Ring: vergeet-mij-niet

Bericht door Zilvermaan »

Afbeelding

Deze ring is een eigen ontwerp.

Afbeelding

De basisring is gemaakt van een plaatje zilver van 1 mm dik. Ik heb er een paar uitstulpingen aan laten zitten bij het zagen om de aan de rand overstekende bloemetjes straks aan de onderkant te kunnen verstevigen. Hij is nu klaar om te solderen en verder rond te maken.

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn de vergeet-mij-niet-jes. In het hart van elk bloemetje komt een pareltje in cabochon-vorm. De bloemetjes heb ik gezaagd uit zilver van 0,5 mm dik.

Afbeelding

De ring is gesoldeerd en rond gemaakt. De bloemetjes zijn in dezelfde kromming als van de ring gezet met behulp van een halfronde ank en er vervolgens op gesoldeerd.

De uitstulpingen van de ring heb ik in de vorm van de overstekende bloemetjes gezaagd en gevijld. Als afwerking is de ring gematteerd met een matteerborstel (pennen van 0,3 mm) voor een korrelig effect, de bloemetjes zijn hoogglans gepolijst. Tenslotte heb ik gaatjes in de bloemetjes geboord voor de pareltjes die met 2-componentenlijm worden vastgezet. De steentjes zijn te klein om ze echt te zetten.

Afbeelding
Plaats reactie