SVS: UV Resin - plaatjes weer terug

Verzameling van SVS-jes waarin stap voor stap wordt getoond hoe een werkstuk of techniek wordt uitgevoerd
Gebruikersavatar
Janna
Actief lid
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: zaterdag 12-04-2008, 13:39
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door Janna »

Dit onderwerp komt uit 2010, waarschijnlijk zijn de foto's verplaatst of verwijderd door de schrijfster. Misschien vind je op haar website de foto's nog ergens, zoniet kan iemand je hier wellicht aan een andere link helpen over uv resin!

Toevoeging: haar hele website doet het niet meer, vandaar dus!
Gebruikersavatar
vdb
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 15-01-2013, 20:55
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Bericht door vdb »

Spijtig maar toch hartelijk dank voor de informatie.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Helaas kan ik dus ook de foto's niet terugplaatsen.
Het is geheel zoals Janna verteld.

Mss kun je hier je vraag stellen weat je niet begrijpt uit de tekst en kan iemand je hier verder helpen?!
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
vdb
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 15-01-2013, 20:55
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Bericht door vdb »

Ja ik heb een UV licht en producten bij bijou gekocht en al iets uitgeprobeerd, maar van het rode flesje krijg je een roze kleur, ik heb liever niets doorschijnend en een "echte" kleur. Wat doe ik verkeerd. Eerlijk gezegd heb ik nu het gevoel dat ik me miskocht heb :-( en zou het liever terug sturen maar ja dat gaat niet :-(
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

De rood is niet brandweerrood nee, ik doe er wat andere kleuren bij als ik echt dat rood rood wil.
Ik denk dat echt opaak ook niet zal werken omdat het toch een soort transparant moet blijven om uit te kunnen harden onder uv licht.

Je zal ook zien dat als je het echt opaak maakt er teveel pigment inzit om nog te kunnen harden.

Ik zou nog wel eens colorit willen gebruiken voor ik het aanschaf, maar dat is wel een volgende aanschaf als ik met dit meer ga doen. Colorit en geen hars meer
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
vdb
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 15-01-2013, 20:55
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Bericht door vdb »

Ik heb ergens gezien dat je ook emaillepoeder kan smelten onder een gasbrander en ergens gelezen op een warmhoudplaat. Heb er geen ervaring mee. Iemand van jullie?
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik heb het alleen nog maar in een oven gesmolten. Koud emaille vind ik niet prettig werken.

Gewoon poeder moet vast lukken met brander alleen moet je die er niet vol opzetten en ik weet neit in hoeverrre rood lekker zal gaan dat is al en rottige kleur om niet te verbranden in de oven
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
vdb
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 15-01-2013, 20:55
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Bericht door vdb »

Waar koopt u het emaillepoeder en is dat in een keramiekoven dat je dat gesmolten hebt?
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat ligt er dus aan , ik heb niet de beste van het beste. Ik ben daarin niet bedreven genoeg om echt echt te emailleren.
dus werk ik met poeders van efco en deze komen bij hobby groothandel of keramiek winkel.

Ik doe het in een emailleeroventje, maar keramiek moet oo lukken, als je maar die 8 a 900 graden haalt


Maar met emailleren kom je weer in een heel ander soort techniek terecht en moet je opletten met zilver en oxides
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
jokekuiper
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 149
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 20:15
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door jokekuiper »

Hallo vdb,

Ik denk dat je toch wel met de oorspronkelijke Bijou-set uit de voeten kunt. Als je geen transparant effect wilt hebben, dan moet je dus wat meer kleurstof toevoegen, maar weer niet zoveel dat de hars niet kan harden. N?t genoeg dus. Ik heb een sieradenset gemaakt met acrylhars zonder dat de kleuren transparant zijn. Het harden duurt wel erg lang en je moet het in hele dunne laagjes opbouwen. Ik vond het erg veel werk. Als je op mijn site kijkt, dan kun je zien welke set ik bedoel. Ik heb net een opdracht voor een set bestaande uit een armband, oorbellen en een hanger gekregen waarin ook acrylhars verwerkt moet worden, dus ga er de komende tijd ook weer mee aan de gang. Succes!
andrea
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 112
Lid geworden op: maandag 20-09-2010, 10:33
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Contacteer:

Bericht door andrea »

hallo,

je zou ook iets echt rood eronder kunnen aanbrengen, denk aan knalrode nagellak, en dit weer met transparante hars afwerken, de transparante hars is nl. wel snel uit gehard.
Emailleren met een brander wil prima op fijnzilver, je bent daar geen oven voor nodig

Groet Andrea
Gebruikersavatar
Jannek
Actief lid
Actief lid
Berichten: 235
Lid geworden op: vrijdag 12-12-2008, 15:14
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jannek »

Ik ben al heel lang niet actief geweest op het forum en mijn website heb ik ook ontmanteld. Maar ik zal eens kijken of ik de foto's nog ergens heb (ik vrees van niet) zodat ik kijn post kan repareren.

Over het 'echte' rood: ik heb dat ooit wel bereikt, maar niet met de standaard pigmenten (voor UV hars) die je bij BM kunt kopen. Ik heb toen brandweerrrood pigment gebruikt, zoals je die koopt bij de kunstschilderwinkel. (Niet het goede woord, maar kan er even niet op komen :oops: )
Gebruikersavatar
vdb
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 15-01-2013, 20:55
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Bericht door vdb »

Hallo iedereen het is le toch gelukt om rood rood te bekomen, h??l lang aan gewerkt ;-)
[/list]
Gebruikersavatar
akkasilver
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 735
Lid geworden op: zondag 06-04-2008, 21:25
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door akkasilver »

Plaatjes!!!????? :D
Heleen
In der Beschränkung zeigt sich der Meister
Gebruikersavatar
vdb
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 25
Lid geworden op: dinsdag 15-01-2013, 20:55
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Bericht door vdb »

akkasilver schreef:Plaatjes!!!????? :D
Heleen
Hoe moet ik foto's invoegen???
Plaats reactie