SVS Verzoek: Zegelring zonder steen.

Verzameling van SVS-jes waarin stap voor stap wordt getoond hoe een werkstuk of techniek wordt uitgevoerd
Plaats reactie
Lois
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: vrijdag 04-03-2016, 0:09
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

SVS Verzoek: Zegelring zonder steen.

Bericht door Lois »

Graag wil ik een zegelring maken zonder steen, dus met een plaatje goud als bovenkant. Geen idee wat ik hier voor relief in wil (laten) maken, maar dat komt nog wel.

Kan iemand me hieraan helpen? Aan een paar tekeningen heb ik genoeg :)
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: SVS Verzoek: Zegelring zonder steen.

Bericht door Cees »

Hoi Lois als je met een zegelring een mantel ring bedoeld (holle ring), waar je in plaats van een steen een plaatje in soldeerd, dan vindt je daaromtrent de nodige uitleg in: werk van Cees pagina 18( ja dat ben ik dus).
De omschrijving van de mantel ring (hollow ring) in het werkboek van school vond ik zelf ook niet echt duidelijk. Na wat googelen op Hollow ring ben ik toen wat verder gekomen

Bedoel je echter een massieve zegelzing, dan zou ik er voor gaan om een wasmodel te maken en deze af te gieten in delftse aarde.

Model van een zegelring is op zich niet zo moeilijk te maken. In het verleden heb ik er nog wel eens eentje in perplex gevijld en daarna afgegoten voor mijn zoon (ontbrak mij toen nog aan vijlwas).
Voor plaatjes kan je altijd even googelen.

Een als je zo een zandloper kan bedenken moet dit een peulenschilletje voor je zijn b;)
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Lois
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: vrijdag 04-03-2016, 0:09
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: SVS Verzoek: Zegelring zonder steen.

Bericht door Lois »

Inderdaad zat ik te denken aan een holle ring of aan een wasmodel. Komt goed! Dankjewel :)

Haha m'n zandloper laat een impressie achter, dat is echt heel tof!
Plaats reactie