SVS: Bedels: gouden pandora

Verzameling van SVS-jes waarin stap voor stap wordt getoond hoe een werkstuk of techniek wordt uitgevoerd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hellen
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 953
Lid geworden op: dinsdag 09-01-2007, 12:33
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: gelderland

SVS: Bedels: gouden pandora

Bericht door hellen »

De klant wilde 3 bedels voor haar pandora ketting in de vorm van een klosje.
Nu zijn er 3 mogelijkheden om dat te doen.
Je kunt hem op de draaibank maken, dat is het makkelijkste maar omdat ik geen mogelijkheid heb om het goud op te vangen vond ik dat zonde.
Je kunt ook een stripje nemen van 26mm. 1,1 breed, 2,5 dik. En een stripje van 19mm. 0,7 dik.
Afbeelding
Je maakt ze beiden rond zodat het stripje van 19mm in het ringetje past. Het nadeel hiervan is dat je moet walsen 2,5 breed en 1,1 dik maar je moet dus zorgen dat de zijkant boven komt (die 2,5). Ik heb op een andere topic gevraagd hoe je dan het ringetje mooi plat krijgt maar dat lukt toch niet goed en je loopt snel het risico dat je iets wegvijlt van de dikte (1,1) en dat is niet mooi.
Afbeelding
Ik heb gekozen voor de derde mogelijkheid.
Een plaatje van 2,5 dik, daarin boor ik een gaatje. Dan heb ik een stripje van 19 lang, 3mm breed en 0,7 dik. Deze heb ik erop gesoldeerd. Het gaatje uitgefreesd. Het stripje dat ik gebruikt heb is van roodgoud en het plaatje geelgoud wat een heel leuk effect geeft.
Afbeelding
Dit is het eindresultaat:
Afbeelding

Hellen

:)
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Hellen ik had 'm gemist maar zeker een svs om alsnog onder de aandacht te brengen.

Ruud
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
silly
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 921
Lid geworden op: zaterdag 24-10-2009, 21:15
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Calgary Canada

Bericht door silly »

die is erg leuk!
... als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan ...
Plaats reactie