zilverbuis

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Gebruikersavatar
Jerry Hoogeman
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 113
Lid geworden op: dinsdag 20-02-2007, 22:55
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Almere
Contacteer:

Berichtdoor Jerry Hoogeman » zondag 14-03-2010, 12:44

Nee de wand word dikken

Jerry
Het wordt zoals je het maakt....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5716
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Berichtdoor Erika » dinsdag 16-03-2010, 10:39

he probleem jerry is dat de buis 4 mm binnen doorsnede moet zijn van binnen, 4.4 is veel te groot

dus dan is het het buis van buiten verkleinen toch!?


Ik zat ook te denken aan buis dunner trekken over een kern in de juiste maat.
Dan wordt materiaal toch dunner?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2653
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Lapidee » dinsdag 16-03-2010, 11:56

Dat is precies wat ik bedoel om het te maken. kern erin van de goede maat en de buis krimpen en de buiten kant dunner / langer trekken.
Heb je wel een stevige bank voor nodig trouwens.

Ruud
Gebruikersavatar
Jerry Hoogeman
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 113
Lid geworden op: dinsdag 20-02-2007, 22:55
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Almere
Contacteer:

Berichtdoor Jerry Hoogeman » dinsdag 16-03-2010, 17:40

Dan trek je een 5mm. buis naar 4,6mm.
en dan een frees van 4mm. er door heen.

Buis dunner trekken met een kern erin
zal geen succes worden.
De kern is er met goed fatsoen niet uittekrijgen!
Heb hier ervaring mee en ik heb een knappe trekbank staan.

Jerry
Het wordt zoals je het maakt....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5716
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Berichtdoor Erika » dinsdag 16-03-2010, 20:47

aha


thx tis duidelijk

maar nog denk ik voor iemand die in het smeden geen ervaring hebt wel pittig.

Anders moet liana samen met een aantal mensen gaan bestellen in amerika?! Of iets meer , groter investeren.
Even op glaskralenforum mensen bijeensprokkelen lijkt me stug dat je de enige bent die zo een probleem hebt met die maat buis te vinden..
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2653
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Lapidee » dinsdag 16-03-2010, 23:05

De kern is er met goed fatsoen niet uittekrijgen!
Heb hier ervaring mee en ik heb een knappe trekbank staan.


Na het gloeien je kern rekken, dan komt die los. Zo heb ik het geleerd en het werkt.

Ruud
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5716
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Berichtdoor Erika » donderdag 25-03-2010, 15:21

Is het al gelukt met buis?!


Ik ga in elk geval even goed zoeken naar een leuke workshop in de buurt. al dan niet glaskralen dan wel fusie!
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
silly
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 927
Lid geworden op: zaterdag 24-10-2009, 21:15
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Calgary Canada

Berichtdoor silly » donderdag 25-03-2010, 18:31

als je bij kreageja op de website kijkt bij workshop zie je alle workshops door heel nederland!
succes
... als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan ...
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5716
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Berichtdoor Erika » donderdag 01-04-2010, 20:47

ik heb e een gevonden en geregeld, even sparen en dan 6 juni ga ik mutsen, maar met jou spulletjes ook bezig geweest en ik ben bang dat ik t wel errug leuk ga vinden



liana is het nog gelukt met dat buis?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Ladykraal
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: zondag 17-09-2017, 12:12
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Re: zilverbuis

Berichtdoor Ladykraal » woensdag 16-05-2018, 15:07

Vast al een oud bericht maar bij Artyco en Mathot design kun je buis kopen (zilverbuis maat pandora)
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1144
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Contacteer:

Re: zilverbuis

Berichtdoor @tjuh » woensdag 16-05-2018, 19:48

dan voeg ik ook maar toe na 8 jaar;

bij BM:

1766145
ZILV. BUIS ROND DUNW. 4.5 X 4.0 MM
(ZILVER)

is volgens mij dan toch ook goed (0.1mm dunnere wanddikte)
en dit is volgens mij wel naar maat van de Trollbeads...waar het bericht ooit om te doen was (binnenmaat 4mm, wanddikte 0.3mm dus buitenmaat 4.6mm).

Advertentie

Terug naar “Metalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten