Goud solderen

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Ilke05
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 25-06-2019, 15:22
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Goud solderen

Berichtdoor Ilke05 » vrijdag 24-07-2020, 15:53

Halo iedereen,

Tot op heden heb ik altijd in messing en zilver gewerkt.
Nu wil ik graag met goud beginnen.
Ik lees hier en daar dat het toch anders te bewerken is 00O
Kunnen jullie tips geven over hoe goud te solderen?
Dingen die duidelijk anders zijn i.v.m. solderen in messing/zilver?

Ik ben benieuwd!
Sinterklaas
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 94
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Goud solderen

Berichtdoor Sinterklaas » zaterdag 25-07-2020, 21:54

Gewoon doen. Goud solderen is makkelijker dan zilver. Je kan plaatselijk verwarmen bij goud. Bij zilver gaat de warmte sneller weg naar de rest van het object.

Geel goud is echt niet moeilijk. Rood is wel lastig.

Advertentie

Terug naar “Metalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten