Vijlsel laten verwerken

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Plaats reactie
Tijmen
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 751
Lid geworden op: dinsdag 05-02-2008, 21:45
Ervaring: Geen ervaring
Woonplaats: Singapore-Zuid
Contacteer:

Vijlsel laten verwerken

Bericht door Tijmen »

Hoi,

Ik heb mijn vijlsel en wat troep laten omsmelten en analyseren. Wat is nu het slimst om te doen, uitbetalen, of die gewichtsrekening?

Want, als je iets maakt en verkoopt geef je bij de belasting normaal ook je kosten op(basismaterialen) wat dus van je winst afgaat. En je kunt de btw terugkrijgen van die materialen.

Dus, als je nu een gewichtsrekening hebt, kost het je een paar euro voor een set trouwringen ipv 900 euro.
Vervolgens kun je niet 900 euro aftrekken van je totaalbedrag voor de winst, en gaat er over de hele 2000 euro inkomstenbelasting.

Mijn theorie is dus dat ik beter geen gewichtsrekening neem, maar misschien zie ik iets over het hoofd, heb hier nog geen ervaring mee.
Hoe doen jullie dat??
Gebruikersavatar
frans
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: maandag 20-07-2009, 10:53
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Hilvarenbeek

Bericht door frans »

maar als je het laat uitbetalen is het ook gelijk winst en daar betaal je ook belasting van dus ik zou zeggen lood om oud ijzer..

uitbetalen als je het geld nodig hebt of denkt dat de koers daalt, anders gewichtsrekening maar houd rekening met rente verlies
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Gewoon het materiaal terug vragen. En dan kan je altijd nog zien wat je er mee doet, want als je er iets van gaat maken beur je het meeste er voor terug. Als je fournituren of zoiets nodig hebt dan kun je beter iets laten staan op de gewicht rekening.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

http://www.zilvermaan.com/forum/viewtop ... +inleveren
http://www.zilvermaan.com/forum/viewtop ... ning#25623

mss heb je in deze topics ook nog wat aan de informatie gegeven over oud goud, inleveren, verlegde btw en al dat

het ligt aan de liquiditeit op dat moment, de hoeveelheid oud goud wat ik inlever en wat er op voorraad al aanwezig is. Ik doe meestal gewoon centjes. maar dat is ook vaak dus oud goud inkopen en doorverkopen
Laatst gewijzigd door Erika op donderdag 12-09-2013, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

Bericht door radiorobbie »

Verwerking laten faktureren en materiaal als b.v. 14 krt. (plaat. draad)terug laten sturen, doe ik meestal.
Homo sapiens non urinat in ventum
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: Vijlsel laten verwerken

Bericht door Briolet »

Tijmen schreef:Want, als je iets maakt en verkoopt geef je bij de belasting normaal ook je kosten op(basismaterialen) wat dus van je winst afgaat. En je kunt de btw terugkrijgen van die materialen.
Voor de uiteindelijke winst zal de volgorde nooit kunnen uitmaken. Anders zou je geld uit lucht kunnen cre?ren. :)

Je kunt hooguit je metaal van de metaalrekening lager op de balans zetten dan de dagkoers, maar dan wordt gewoon de winst hoger als je het uiteindelijk verkoopt.
Plaats reactie