Wat betekend Natural designer in stenen

Alles over de eigenschappen en verwerkingsmogelijkheden van (edel)stenen en parels
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Wat betekend Natural designer in stenen

Bericht door peterspanje »

Dank zij een tip zit ik vaak rond te neuzen op eBay voor stenen, heb er inmiddels al 7 besteld :schaam:

Ik kom regelmatig Natural designer cabochons tegen in de beschrijving staat dat ze naturel cq not treated zijn, ik kan mij niet voorstellen dat je een natuurlijke steen kan ontwerpen?

Iemand hier, Cees misschien die hier mij wat onderricht kan geven? :tandpasta:
Bijlagen
image.png
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Wat betekend Natural designer in stenen

Bericht door Willem Parel »

Volgens mij betekend dat de tekening en de kleur niet door mensenhand beinvloed is maar dat de natuur het werk gedaan heeft.
Dus de kleur en de tekening is ontstaan door plaatselijke invloeden zoals de aanwezigheid van oxides en de omstandigheden waarin het gesteente is gevormt.
En stenen krijgen vaak een behandeling, dat kan verhitten, kleuren en nog meerdere om ze aantrekkelijker te maken, met untreated wordt aangegeven dat dat bij betreffende steen niet is gedaan en dat de kleuren natuurlijk zijn.
Wat "free shipping" betekend weet je zeker wel..... :LOLtear:
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Wat betekend Natural designer in stenen

Bericht door Cees »

Ben blij dat jij gereageerd heb Willem want de term natural designer lijkt mij weer een moderne promotie term en komt in mijn vocabulair nog niet voor.

Op basis van de cretologie zou ik inschatten natuurlijk ontstaan.

Zo vindt de commercie wel meer kreten uit om iets aan de man te brengen.
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Plaats reactie