Stenen overzichtelijk opbergen

Alles over de eigenschappen en verwerkingsmogelijkheden van (edel)stenen en parels
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ErwinG
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: vrijdag 19-12-2014, 21:02
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Almere
Contacteer:

Stenen overzichtelijk opbergen

Bericht door ErwinG »

Is er een mooie, betaalbare oplossing om je stenenvoorraad overzichtelijk op te bergen?

Ik heb ze nu in die witte klikdoosjes in een sieradenkoffertje zitten, maar die wordt te klein, en handig was het al niet. wat gebruiken jullie?
20180529_184730.jpg
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Stenen overzichtelijk opbergen

Bericht door Erika »

De steentjes van je foto heb ik gewooon in assorti doosjes zitten (vakdoosjes ooit eens voor 50% korting bij de kruidvat gescoord) in plastic zakjes voor beschadigen.
De mooie apartere stenen heb ik bij bijou een stenen doos gekocht met losse inzetjes.
En de gewone standaard steentjes als zirkonia zag ik van de week langskomen in pillendoosjes per maat gesorteerd.

De kleine edelsteentjes zitten bij mij in partijbriefjes (saffier, diamant etcetc in standaard slijpsels)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
ErwinG
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: vrijdag 19-12-2014, 21:02
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Almere
Contacteer:

Re: Stenen overzichtelijk opbergen

Bericht door ErwinG »

Dank je :-)

De stenen van een Euro per stuk (of minder) heb ik ook in de plastic assortimentdozen zitten.
De (wat) waardevoller steentjes zo:
20180712_221930.jpg
Hou er wel van dat ze zo makkelijk te tonen zijn. Wat dat betreft zijn die stenendoosjes van Bijou wel mooi. Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht.
08-115-14-05_200px_200px.jpg
08-115-14-05_200px_200px.jpg (4.26 KiB) 5291 keer bekeken
:thumbsup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Stenen overzichtelijk opbergen

Bericht door Cees »

Ik gebruik momenteel een vitrinekast van 2,25 meter en 1,80 meter hoog daar liggen de meeste van mijn steentjes in en als ik ze mee wil nemen gebruik ik doosjes met vakjes. Maar eigenlijk wil ik nog eens een ladekastje hebben met lage laatjes waarin je overzichtelijk je geslepen stenen in op kan bergen. Wegens ruimte gebrek gaat het daar nog even niet van komen.
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Stenen overzichtelijk opbergen

Bericht door @tjuh »

ik gebruik deze in 2 verschillende maten doosjes:
https://www.riogrande.com/product/black ... r/46002410
Plaats reactie