Sugru!

Alles over overige materialen
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Sugru!

Bericht door peterspanje »

Geen idee waar te plaatsen, maar of je nu vijlhandels, nodig hebt of het koord van je iPad wil repareren of wat dan ook er is nu sugru!

[bbvideo=560,315]http://youtu.be/8fOSo_EN-y4[/bbvideo]
Gebruikersavatar
Sun
Actief lid
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: vrijdag 27-03-2009, 21:16
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Heerlen
Contacteer:

Re: Sugru!

Bericht door Sun »

Jammer dat het niet veel hitte kan hebben, verder grappig spul zo te zien.. beetje Worbla achtig, maar dan flexibel en éénmalig...
Groetjes,
Sun

Solis Fortuna Iuvat
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Sugru!

Bericht door Willem Parel »

Dit is ook handig spul en steeds weer herbruikbaar.

http://www.protoplast.nl

http://www.protoplast.nl/voorbeelden/edelsmeden/
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Sugru!

Bericht door @tjuh »

ik vindt het erg jammer dat het zo duur is, maar zie zeker wel mogelijkheden bij huishoudelijk gebruik van dit materiaal, vooral dingen die warmer worden dan dat mijn thermoplastics aan kunnen.

Voor de rest typisch een geval van zakken vullen voordat het nagemaakt wordt ipv je richten op een langdurig trouw klantenbestand.
het is trouwens toxisch, dus niet voor kinderen/foodsave.
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Sugru!

Bericht door peterspanje »

Willem, dit lijkt heel erg op het spul van riogrande, maar een groot verschil het lijmt niet, sugru is in vele opzicht een totaal nieuw product, de voorbeelden op youtube zijn eindeloos.
Ik vraag mij wel af of dit spul niet geschikt is om mallen te maken voor ons nieuwe speeltje, ik heb nog wat liggen van riogrande, ik krijg volgende week mijn nieuwe krik (20 ton heb ik ook maar gekozen, echter zonder manometer) dus ik ga het eens uitproberen.

Etjuh, kom op een beetje meer enthousiasme voor een nieuw product kan geen kwaad, met deze benadering is alles zakken vullerij. :(( Ik zelf vind het fascinerend wat er allemaal op de markt komt, ik heb er wat van besteld en tzt zal ik wat foto's plaatsen waarvoor ik het ga gebruiken 8)
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Sugru!

Bericht door Willem Parel »

Ben ik,met je eens Peter, toen ik het geplaatst had dacht ik ook " het is niet hetzelfde" maar ik wilde het toch even hier neerzetten.
Ik vind dat Sugru ook erg mooi spul, wel,handig om thuis te hebben en inderdaad dat protoplast zou wel eens mooi voor malletjes kunnen zijn, vooral,als je een container mal maakt. Ik heb het wel thuis, en ga eens experimenteren, dank voor de tip, soms weet je niet half wat je in huis hebt.... b;)
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Sugru!

Bericht door @tjuh »

brasser schreef: @tjuh, kom op een beetje meer enthousiasme voor een nieuw product kan geen kwaad, met deze benadering is alles zakken vullerij. :(( Ik zelf vind het fascinerend wat er allemaal op de markt komt, ik heb er wat van besteld en tzt zal ik wat foto's plaatsen waarvoor ik het ga gebruiken 8)
Best, maar maak dan geen promofilmpje met fantastische "oplossingen" maar er niet bij vertellen dat al die oplossingen minimaal 3 verpakkingen materiaal kosten.... voor zover ik het kon zien verbruikt dat mobieltje (met die hoekbescherming) al 4 pakketjes....
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Sugru!

Bericht door peterspanje »

mamma mia tjuh :ohno: :tears" slecht weer in holland??? ik heb het besteld en zal tzt wat foto's plaatsen van waarvoor ik het gebruik en hoeveel ik er voor gebruik, mijn eerste project is mijn magnetic cleaner apparaat en 1 onderdeel is desperate voor sugra, 1 grammetje of zo XX)
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Sugru!

Bericht door Willem Parel »

Hoewel ik niet voor iemand anders' beurs kan spreken zeg ik altijd "beter duur dan niet te krijgen".....
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Maarten
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 105
Lid geworden op: donderdag 07-01-2016, 16:31
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Contacteer:

Re: Sugru!

Bericht door Maarten »

Sugru?! Worbla?!Het lijken wel karakters uit Lord of the rings.

(Sorry even een beetje flauwe humor :schaam: )
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Sugru!

Bericht door @tjuh »

@brasser, waarom wordt ik als een "door het weer" beinvloed iemand afgeschilderd als ik mij gewoon stoor aan promofilmpjes die relatief belangrijke gegevens buiten beeld houdt? waar ik vandaan kom heet dat gewoon volksverlakkerij..... maar goed zal wel door dat sneeuwfront komen dat ik er zo over denk.

Maar ik zie graag uit naar je verslag, want zoals ik al zei, het heeft zeker z'n voordelen.
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Sugru!

Bericht door peterspanje »

Wel gemeende excuses tjuh, :bloos: je kwam wat chagrijnig over, maar dat kwam misschien door mijn enthousiasme voor het product, ik hou je op de hoogte 8)
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Sugru!

Bericht door @tjuh »

china heeft het alweer ingehaald.... via oa aliexpress te vinden onder repair stick rubber

jammer dat er geen gebruiksupdates zijn erover :roll: ...ben nog steeds nieuwsgierig... b;)
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Sugru!

Bericht door peterspanje »

Hi Tjuh, toevallig zag ik dit net voorbij komen, ik zit eigenlijk tegenwoordig meer op FB, ik heb het gebruikt om met name oplaad kabeltjes van Apple te repareren, werkt goed, is alleen heel duur, ik zelf heb nog steeds wat, in de koelkast, want daar moet je het bewaren, maar ik zou het niet meer kopen, misschien wel via. Aliexpress als het een stuk goedkoper is
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Sugru!

Bericht door @tjuh »

heel toevallig had ik het net pas gepost ;)

ik heb net 4 pakjes afgerekend voor 65$cent p/st.....dus ja wel een stuk goedkoper ;)


ik doe totaal niks met feesboek, en dat wens ik ook zo te houden, wel jammer dat ik op die manier sommige mensen (haast) niet meer tegenkom... c'est la vie.
Plaats reactie