zuurstofconcentrator

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Bericht door Herman »

Erika , 40 jaar maakt een wereld van verschil maar zeer de moeite waard , die cilinder kan ik ook altijd nog gebruiken als aan drijving voor een rolator .
Gr. Herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

drm...

Al hoop ik voor je dat als wij 40 jaar schelen je nu voor je plezier werkt en niet omdat het nog moet...

Ik hoop met mn 70ste toch wel wat van het moeten af te zijn, al is dat alsnog weer een vraag tegen die tijd natuurlijk
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Bericht door Herman »

Al 10 jaar pure hobby , wetenschap mag dan wel geen werk zijn , het adeld niet en vreert tijd .
Groeten herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Gebruikersavatar
gabrielle,gab
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 30-11-2009, 19:38
Ervaring: Overig
Woonplaats: Beets

zuurstofconcentrator

Bericht door gabrielle,gab »

hoi bij deze wil ik 8) even inhaken op jullie gedoe vd zuurstofconcentrator,haha.
ik heb 15 jaar voor hoekloos gewerkt(gassen firma) en met name voor de zuurstof pati?nten. en ja er zijn wel eens pati?nten in de fik gevlogen. je hebt nodig iemand die +- 24 uur aan de O2 zit op +- 2 ltr/p min. en dan gaat roken. conclusie verzadiging van zijn kleren met O2 en vuur ,dat is dan geen goede combinatie
Persoonlijk was ik in die tijd niet weg vd O2 concentrator,veel gebrom of lawaai en veel klachten over te weinig O2 dat de patient binnen kreeg. De concentrator werd afgekeurd als ie minder dan 85% O2 gaf.
en erika ik zou hem lekker laten omruilen,want t klopt gewoon niet,hij kan zijn druk niet kwijt,nou zie maar. Ik persoonlijk begin er nooit aan,teveel met die dingen meegemaakt,haha
nou ..
later..... keep smiling
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

waarom iets omruilen want mijnes werkt gewoon goed hoor, giet er grammen goud en zilver mee om

Ik gebruik m niet voor mezelf maar voor mn brander en gereviseerd geeft ie meer als ik het goed had begrepen, aan % zuurtsof.

En ja hij maakt herri, maar daar heb uit knop voor

Ik vind het toch een fijner gevoel dan zo een fles vol zuurstof
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
lucskepc
Actief lid
Actief lid
Berichten: 229
Lid geworden op: donderdag 24-06-2010, 15:34
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Willebroek, Belgie
Contacteer:

luchtconcentrator

Bericht door lucskepc »

Ik heb een vraagje aangaande zuurstof bij het solderen.

Toen ik enkele weken geleden bij Erika op bezoek was, kon ik haar luchtconcentrator aanschouwen.
Lijkt me zo een handig ding, neem t eigenlijk niet zoveel plek in en je hoeft al niet meer met die fles zuurstof te zeulen, maar :

is zo een concentrator onderhoudsvriendelijk? Welk onderhoud heeft zo iets nodig? Hoe dikwijls en hoe duur (bvb filters of zo)
en dan de hamvraag : waar kan je zo een ding kopen en zelke prijscategorie spreken we dan? Want bij BM zie ik ze niet staan, of ik moet er over kijken.

Luc
Na elk uur..... komt er weer eentje
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Het adres wie'm verkoopt vind je hier wel ergens.

Onderhoud, 1 a 2 keer per jaar de filters uitspoelen dat is het ongeveer en jaarlijks de slangen vervangen,. dat moet van de verzekering.

Ruud
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

even zoeken en hoppa

http://www.zilvermaan.com/viewtopic.php ... ncentrator en er is nog een topic ov er concentrators.

Ik zal dit topic er naar verhuizen ergens vandaag.

Farmadomo heb ik toen gecontacteerd
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
silly
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 921
Lid geworden op: zaterdag 24-10-2009, 21:15
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Calgary Canada

Bericht door silly »

de glas kralen branders gebruiken ze ook hier zijn ze te krijgen, maar meestal weinig tot geen garantie.
ik zal mijn hubbie vanavond ff vragen die is druk bezig geweest met uitzoeken
http://www.kreageja.nl/index.php?item=& ... 09&lang=NL
http://www.sansiera.nl/webshop.html#top
http://www.artyco.nl/index.php?item=&ac ... 05&lang=NL

mocht het niet goed gaan zoeken bij branders/ zuurstofbranders de concentrators staan meestal onderaan succes!
... als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan ...
Gebruikersavatar
Janna
Actief lid
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: zaterdag 12-04-2008, 13:39
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door Janna »

Als toevoeging op alle info over zuurstofconcentrators, deze is ook heel geschikt:

Isioxy
Op de website staat ook beschreven hoe het apparaat werkt.

Ik heb er ??n tweedehands voor 150 euro op de kop kunnen tikken via marktplaats, de nieuwprijs is ? 700,-.
Wie weet dat ze vaker tweedehands te koop staan, of evt. op de duitse eBay, maar ik weet niet of versturen een goed idee is.

Geproduceerd voor de glaskralen makers in Duitsland.
Maakt denk ik iets meer geluid dan de medische variant, maar ik vind het zelf meevallen. Lawaai is het iig niet te noemen.

Klein beetje irritant alleen is de aansluiting, het is volgens mij een 1/2", maar de wartelmoer die aan de little torch zit meegeleverd, past n?t niet. Dus ik hoop dat ik een koppelstukje kan vinden voor de vlamdover die ik er nog tussen wil gaan zetten.

Hij zit nu even provisorisch vast, en werkt perfect.
Zuurstofhoeveelheid is ook 5 L/min, net als de medische apparaten. Je kunt de hoeveelheid echter niet instellen en er zit ook geen metertje op om te kijken hoeveel er echt uitkomt. Alleen een aan/uit schakelaar en een ingang voor de stekker.
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

Bericht door radiorobbie »

Erika schreef:Ik gebruik m niet voor mezelf maar voor mn brander
Ik soms voor m'n klanten, om ze na prijsopgave te reanimeren :mrgreen:

Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum
Gebruikersavatar
goldenwonder
Actief lid
Actief lid
Berichten: 417
Lid geworden op: dinsdag 27-11-2007, 13:15
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door goldenwonder »

Ik hoor zojuist dat Cookson 10 gereviseerde concentrators in de verkoop gooit. Het zijn er nu nog 9. Kosten ? 195,=
Orotig laser solderingen, gecompliceerde juwelenmontages en zetwerk
Gebruikersavatar
goldenwonder
Actief lid
Actief lid
Berichten: 417
Lid geworden op: dinsdag 27-11-2007, 13:15
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door goldenwonder »

Collega juwelier doorgestuurd naar Cookson. Dacht ook nog even eentje aan te kunnen schaffen. De tien waren dus al uitverkocht. Heb gehoord dat er een nieuwe zending gereviseerde modellen komt.

Devilbiss 515AKS. De mijne bevalt prima. Solderen werkt super. Smelten is ook geen punt. Had hem in een kast staan, maar dat werd toch al snel te warm. Staat nu in atelier te brommen. Is absoluut niet luidruchtig, maar aan het eind van de dag wel wat vol aan je hoofd. Verhuis hem binnenkort naar een andere ruimte. En de compressor er meteen achteraan. Dan is het straks fluisterstil in mijn atelier.
Orotig laser solderingen, gecompliceerde juwelenmontages en zetwerk
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Je kan hem ook in een ander vertrek zetten :!:

En dan de schakelaar om de concentrator aan te zetten op je werkbank of zo.
Gebruikersavatar
goldenwonder
Actief lid
Actief lid
Berichten: 417
Lid geworden op: dinsdag 27-11-2007, 13:15
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door goldenwonder »

Heb al een schakelaar/ afstandsbediening er aan gekoppeld. Stel je voor dat ik te veel moet bewegen :) Ook voor de afzuiging aan tafel ( stofafzuiging en de rookgas afzuiging) en de compressor. Comfort is zo lekker
Orotig laser solderingen, gecompliceerde juwelenmontages en zetwerk
Plaats reactie