Zuurstofconcentrator

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Plaats reactie
goudsmidje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 19-04-2016, 20:56
Ervaring: Professioneel goudsmid

Zuurstofconcentrator

Bericht door goudsmidje »

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een zuurstofconcentrator maar heb hier zelf weinig ervaring mee. Ik gebruik tot op heden zuurstofflessen i.c.m. een little torch. Nu vroeg ik mij af of er dingen zijn waar ik op moet letten? Daarnaast heb ik ook een aantal vragen: Moet er een vlamdover tussen of zit deze al in het apparaat? Is de druk genoeg om ook een smeltkop te kunnen gebruiken? Kan ik 2 branders op 1 zuurstofconcentrator aansluiten? Hoe reageert het apparaat als ik de zuurstof bij mijn brander afsluit?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Zuurstofconcentrator

Bericht door Erika »

viewtopic.php?f=9&t=6861


hier staan aantal pagina's met informatie , zal vast iets genoemd zijn
vlamdovers kan geen kwaad
Smelten kan absoluut, doe niets anders
Zal aan je apparaat liggen of er 2 branders aan kunnen, Maar ik weet dat het voor mijn devilbliss moet kunnen.

en je laatste vraag begrijp ik niet, dus kan ik geen antwoord geven.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Eljas
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 648
Lid geworden op: maandag 25-09-2006, 23:27
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Zuurstofconcentrator

Bericht door Eljas »

Antwoord op je laatste vraag,

Wanener het apparaat aanstaat en je de knop van de zuurstofaanvoer bij je brander dichtgaat gebeurd er niets ergs. In de zuurstofconcentrator zitten 2 tankjes. Telkens wanneer er 1 vol is schakelt het over op de andere. De volle wordt dan weer geleegd terwijl de 2e tank gebruikt wordt. Dat blijft het gewoon doen. Aangezien de concentrator uit de lucht zuurstof haalt zou ik het wel uitzetten wanneer je klaar bent. Maar noodzakelijk direct uitzetten is niet nodig. Er zijn ook concentratoren die een alarmpiepjes geeft wanneer ze hun gefilterde zuurstof na een poosje niet kwijt kunnen aan je brander. Zet dan of je brander weer aan of het apparaat uit.
Gedeelde ervaringen zijn de bouwstenen voor de toekomst....
Plaats reactie