Witkoken zilver, maar soldeer gelig

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
DeeDee
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 21-02-2013, 18:00
Ervaring: Overig
Woonplaats: Eindhoven

Witkoken zilver, maar soldeer gelig

Berichtdoor DeeDee » zaterdag 30-03-2019, 23:20

Hallo allemaal,

Kunnen jullie me advies geven? Ik heb witgekookte matte oorbellen gemaakt, maar op de plaatsen waar iets ruim soldeer is aangebracht, zie je nu een gelig/grauw gloedje. Is dit nog te verhelpen? Of moet ik opnieuw beginnen? (schuren gaat niet, is grof gehamerd)

Alvast bedankt voor het lezen/antwoorden!
Sinterklaas
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 35
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Witkoken zilver, maar soldeer gelig

Berichtdoor Sinterklaas » woensdag 03-04-2019, 15:33

Soldeer zal, zeker hoe zachter het is, een afwijkende kleur hebben van het zilver. Wat je kunt doen is of verzilveren of rhodineren. Dan zie je de vlekken niet meer. Als je weet dat het soldeer alleen oppervlakkig zit zou je het ook nog weg kunnen schuren.

Als je extra hard soldeer gebruikt zie je echt bijna geen verschil. Bij hard soldeer zie je wel duidelijk verschil in kleur.
Gebruikersavatar
Eljas
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 559
Lid geworden op: maandag 25-09-2006, 23:27
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Witkoken zilver, maar soldeer gelig

Berichtdoor Eljas » dinsdag 16-04-2019, 16:10

En je hebt niet per ongeluk goudsoldeer gebruikt ?
Gedeelde ervaringen zijn de bouwstenen voor de toekomst....

Advertentie

Terug naar “Solderen en gieten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten